רוצים לצאת לחופשה ולחסוך? חשוב שתעשו זאת בזהירות

אם הנכם מתכננים לצאת לחופשה באירופה אז כדאי שתזהרו מ"מלכודות דבש" שמציעות לכם חופשות מפנקות ובמחירים זולים בצורה מחשידה. מדובר בהונאת רשת גדולה, ומרכז הצרכנות האירופי כבר הוציא הודעת אזהרה לגולשים. אך כיצד תגנו על עצמכם בהזמנת מלון? בוא נפרט
לצאת לחופשה ולחסוך
לצאת לחופשה ולחסוך

(0)

לצאת לחופשה ולחסוך? אין בעולם הזה מתנות בחינם, נקודה סימן קריאה. למרות שרובנו כבר קיבלנו שיעור או שניים בחיים (במקרה הטוב!), עדיין לפעמים אנו שוב מוצאים את עצמנו במלכודת הדבש שמסתתרת היטב בתוך "אריזת מתנה" נוצצת עם סרט צבעוני.

ובכן, בימינו מתחוללת הונאת רשת גדולה כנגד אנשים תמימים שכל חטאם הוא הרצון לצאת לחופשה ולחסוך כסף בצורה אופטימלית. חשוב לומר, בעוד שיש דבר כזה שנקרא "דיל טוב" כשמדובר בחבילות נופש לחו"ל, חשוב להבין מה ההבדל בין כך לבין חבילת נופש שהיא פשוט טובה מידי כדי להיות אמיתית, או במילים אחרות תרגיל עוקץ, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להימנע מכך. בואו נתחיל.

 

ראשית, מה מסתתר מאחורי הדיווח של מרכז הצרכנות האירופי?

כפי שוודאי אתם יודעים, אירופה היא אחד מיעדי הנופש המבוקשים בעולם, מה שהופך את מיליוני האנשים שרוצים להגיע אליה למטרה אידיאלית עבור נוכלי רשת מתוחכמים. מדוע? מכיוון שהרצון לצאת לחופשה ולחסוך קיים בכל העולם, ואנשים רבים רגילים להיכנס אל האינטרנט ולחפש דיל טוב ובמחיר נוח.

אממה, לאחרונה החלו להפיץ ברשת הצעות מפתות במיוחד שלכאורה פורסמו על ידי סוכני נסיעות מקוונים, ובהן מציעים לגולשים חדרים במלונות יוקרתיים ובמחירים נמוכים יותר משמעותית משאר הפלטפורמות המוכרות. מעבר לכך, אל המודעות האלה מצורף קישור ישיר שכביכול מנתב את הגולשים אל האתר הרשמי של המלונות השונים. ובכן, חדשות רעות, מדובר בהונאה, ולא רק שלא תזכו לחסוך, אלא תגלו מהר מאוד שנעקצתם בהרבה מאוד כסף.

 

כיצד שיטת ההונאה הזו פועלת ואיך ניתן לצאת לחופשה ולחסוך?

ובכן, בעוד שבמודעה מוצג לכם מחיר נמוך כמעט באופן מגוחך, בפועל, לאחר שתשלמו, למחיר הזה יתווסף "דמי שירות" הגבוהים ב-50% ואף ב-100% ממחיר החדר עצמו. לדוגמא, אם מצאתם מודעה שמפרסמת חדר במלון איכותי במחיר סופי של 400 אירו, אז בסך העלויות המחיר למעשה יהיה 600 אירו או 800 אירו. מה הקטצ'? את העמלה הזאת לא תראו כאשר תבצעו את התשלום, אלא אך ורק לאחר שהכנסתם את פרטי האשראי שלכם והשלמתם את העסקה.

כמו כן, כיוון ששיטת פעולה זו נחשבת לאי חוקית על פי כללי האיחוד האירופאי, וכיוון שייתכן ומדובר "בחברות" שפועלות מחוץ למדינה או היבשת, הסיכויים לקבל את הכסף בחזרה הם נמוכים במיוחד ועד לא קיימים. במילים אחרות, רוצים לצאת לחופשה ולחסוך? כדאי שתעשו זאת לאט ובזהירות.

 

אז כיצד תגנו על עצמכם מתרגילי עוקץ בהזמנת מלון לנופש?

  1. זיהוי מודעות חשודות כאשר אתם רואים מודעה המסומנת כממומנת של חברה או מלון שהנכם מכירים, חשוב לעשות קצת מחקר ברשת לפני שלוחצים על הלינק, ובעיקר לפני שמבצעים תשלום.
  2. מצב פרטי בדפדפן – אחת הסיבות שהמודעות הללו קופצות לכם זאת מכיוון שהן זיהו את הפעילות שלך באיתור והזמנת מלונות באינטרנט. עושים הזמנה אונליין? עברו למצב פרטי בעת ביצוע ההזמנה, כך הדפדפן לא ישמור את כניסתם לאתר וימחק זאת מהיסטוריית הפעילות שלכם.
  3. רשת VPN אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שסוכני הנסיעות המקוונים לא יזהו אתכם כקהל יעד, זה שימוש ברשת הפרטית של VPN, שלמעשה מעניקה לכם גלישה אנונימית.
  4. תשלום ואישור הזמנה – לאחר שביצעתם תשלום המתינו לאישור הזמנה במייל. כמו כן, אם הייתה בעיה בתהליך טעינת העמוד לאחר שהכנסתם את פרטי האשראי וביצעתם תשלום, אל תנסו לעשות זאת בשנית. המתינו לאישור הזמנה או צרו קשר עם מוקד ההזמנות.
  5. פלטפורמות מוכרות – הרצון לצאת לחופשה ולחסוך הוא לגיטימי לחלוטין, אך מומלץ להשתמש בפלטפורמות מוכרות להזמנת מלונות. נכון, בהחלט מומלץ לעשות חיפושים נוספים ואך ייתכן ותמצאו דילים טובים יותר משלהן, אך חשוב לקחת בחשבון שחברה קטנה ושאינה מוכרת מציעה לכם מחיר נמוך בצורה לא הגיוניות, זאת בהחלט נורה אדומה, וזה לא שווה את הסיכון.
  6. מה כלול במחיר – מכירים את זה שאתם מוצאים כרטיס טיסה בחמישים דולר ואחר כך מגלים שהמחיר לא כולל את המזוודה שלכם? אז בדיוק כך עם הזמנת מלון. חשוב לוודא מהם השירותים הכלולים במחיר שמוצג לכם.
  7. השוואת מחירים – תמיד מומלץ לעשות השוואת מחירים, ואף לפנות אל האתר הרשמי של המלון המיועד כדי להבין אילו מחירים הם מציעים לכם.
  8. ביצוע תשלום – רגע לפני שאתם משלימים את העסקה, בדקו מה המחיר הסופי שמוצג לכם. ייתכן ומבלי ששמתם לב, בפעולת התשלום האחרונה הוסיפו עמלות.
  9. בדיקת תצהירי כרטיס האשראי – ובכן, למרות שכיום חברות האשראי נוהגות לשלוח הודעת טקסט לאימות העסקה (מעל סכום מסוים!), חשוב מאוד לבדוק את תצהירי האשראי לאחר שביצעתם את התשלום, ושהוא אכן זהה לתשלום שהוצג לכם בעת ביצוע התשלום.

אולי יעניין אותך גם

מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

התנהלות זהירה ומסודרת בחיים מעידה על אריכות ימים, ומדענים מאמינים כי אנשים שמחזירים חפצים למקום ומתנהלים באופן מסודר, מוחם מפריש יותר סרטונין, שמשפיע על איכות השינה ועל התמודדות עם מתחים.

לשמור על בית מסודר

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

הדבר היחיד שהוא יותר גרוע מלהתחיל ולהיכשל, הוא לא להתחיל בכלל

סת' גודין

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

בתי המלון החדשים באילת

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>