תעודת זהות בנקאית: הדו"ח שיעזור לכם לחסוך

יצא לכם לשמוע על תעודת זהות בנקאית אך לא ממש טרחתם להבין במה מדובר? אז הגיע הזמן שתעשו זאת, ויפה שעה אחת קודם
תעודת זהות בנקאית
תעודת זהות בנקאית

(0)

תעודת זהות בנקאית היא חובה כשמדובר בכסף, לא כולנו מצליחים לעקוב אחר הפעילות הפיננסית שלנו, דבר לא פעם מקשה עלינו מאוד לנהל את הכספים שלנו בצורה חכמה ואחראית לטווח הארוך. ועדיין, למרות שבהחלט ניתן לפנות אל הפלטפורמות הדיגיטליות השונות של הבנק, אל הבנק עצמו, וכמובן אל הכספומט כדי לראות חיוביים חודשיים, בפועל הדרך היחידה לנתח את ההתנהגות הפיננסית שלנו היא דרך פירוט שנתי שיציג לנו את כלל ההוצאות שלנו, מא'-ת'.  ובכן, בדיוק לשם כך קיימת תעודת זהות בנקאית ומומלץ שכאשר אתם מקבלים הודעה מהבנק לפיה תעודת הזהות הבנקאית שלכם מוכנה, להתייחס לכך ברצינות כיוון שזה עלול לסייע לכם לחסוך אלפי שקלים בשנה.

 

אך מהי בכלל תעודת זהות בנקאית?

בשנת 2016 פיקוח הבנקים קבע כי הבנקים בישראל נדרשים להציג ללקוחותיהם דו"ח שנתי שיפרט את כלל פעולותיהם הבנקאית לאורך השנה, וזאת כדי שיוכלו לנהל את כספם בצורה יעילה ותקינה יותר, אך גם כדי שבעלי החשבונות יוכלו לבחון לעומק יותר את התנאים שלהם בבנק ואף להתמקח עליהם במידת הצורך (כגון גובה הריבית ותשלומי עמלות על שירותי הבנק).

הדו"ח שנקרא תעודת זהות בנקאית מציג את כלל הפעילות הבנקאית שנעשתה לאורך השנה כולל מידע על סך ההתחייבויות, הלוואות משכנתאות, עו"ש הכנסות והוצאות, תשלומי עמלות וריביות לבנק, פקדונות וכן הלאה. כמו כן, לדו"ח יש שני "גרסאות", מצומצמת ומפורטת, כאשר ברוב המקרים הגרסה המצומצמת בהחלט נותנת פירוט מספק, אך אם קיים בחשבונכם תייק ניירות, מומלץ מאוד לבחון את הגרסה המפורטת. לתשומת ליבכם.

 

מדוע התעודה חשובה עבורכם והיכן היא מצויה?

תעודת זהות בנקאית היא מאוד חשובה עבורכם מהסיבה הפשוטה שהיא תיעוד של כלל ההוצאות שלכם והיא משקפת לכם בצורה פרטנית את ההתנהלות הפיננסית שלכם, ובעיקר כיצד ניתן לשפר אותה ולחסוך כסף על הוצאות מיותרות. ספויילר? יש לכם כאלה, ולא מעט. לשם המחשה, דמיינו שאתם רואים בכל פעם רק חלק קטן מתמונה מסוימת. נכון שזה יקשה עליכם לראות את התמונה הגדולה ולעשות הסקת מסקנות? אז אותו הדבר לגבי ההוצאות שלכם, כאשר הנכם עוקבים אחר ההוצאות שלכם בנפרד בכל חודש, אנכם רואים את המגמתיות של הוצאות מסוימת, את ההוצאות המיותרות, וכמובן את ההוצאות שאפשר ניתן לחסוך.

אז היכן מחכה לכם תעודת זהות הבנקאית שלכם? כל מה שעליכם לעשות זה להיכנס לאתר הבנק שלכם, להיכנס "לאזור אישי", להקליק על מסמכים והודעות או לחילופין על הפקת אישורים (כל בנק והנוסח שלו), ולהוריד את תעודת הזהות. חשוב לומר, הבנקים מפיקים את הדו"ח בכל שנה עד ה-28.2 והינו מציג את הנתונים נכון ל-31.12 של השנה שהסתיימה.

 

האם הבחינה של תעודת הזהות הבנקאית דורשת "מומחיות" או ידע כלשהו?

ובכן, למרות שהדו"ח נועד עבור כל בעל חשבון והינו מפרט בצורה מסודרת ויסודית את הוצאותיו, לעיתים קיים קושי לעקוב אחר הנתונים ובעיקר עבור אלו שעושים זאת לראשונה. לכן, אם הורדתם את תעודת הזהות והרגשתם שאתם לא באמת מצליחים לנתח את הנתונים, כדאי לפנות אל הבנק ולהיעזר בליווי של בנקאי שיסביר וינמק את הדו"ח. חשוב שלא תימנעו מבחינת הדו"ח בגלל חוסר הבנה ושלא תחששו לבקש עזרה, הבנת ממצאי הדו"ח יכולה לסייע לכם לנהל את החשבון שלכם טוב יותר ולחסוך הוצאות מיותרות.

 

תעודת זהות בנקאית לתנאים טובים יותר

אז בחנתם את הדו"ח וגיליתם כמה כסף קיבלתם על הפיקדונות שלכם, וכמה כסף הוצאתם על עמלות לשירותי הבנק? עכשיו הגיע הזמן לעשות קצת מחקר ולבחון את התנאים שניתנים בבנקים אחרים. מדוע? מכיוון שזה יעזור לכם במיקוח ובהטבת התנאים שלכם. למעשה, בדיוק לשם כך בנק ישראל מפרסם בכל חודש השוואה חודשית המציגה ומדרגת את הבנקים עם התנאים טובים יותר ואת התנאים ביחס לממוצע ולחציון במערכת הבנקאית.

חוששים שיסרבו לבקשה שלכם לשיפור התנאים (על סמך השוואת התנאים של בנק ישראל)? אין ממה לחשוש וחובה שתדבקו האם אתם אכן מקבלים את התנאים האופטימליים. קיבלתם תשובה שלילית לבקשותיכם? אל תתפשרו, בימינו ניתן להשתמש במערכת "נויד בקליק"(שהושקה על ידי בנק ישראל), ולעשות מעבר אוטומטי מהיר מהבנק שלכם אל בנק אחר שמעניק לכם תנאים טובים יותר.

אולי יעניין אותך גם

ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

תשמור את החוויות בזיכרון שלך כי הן אלה שיעצבו אותך ויתנו משמעות לזמן הארוך של פה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>