נדל"ן בחו"ל: ושלום וברכה לנדל"ן הטורקי

כשחושבים על נדל"ן בחו"ל כנראה שטורקיה היא לא המדינה הראשונה שעולה ברשימה, אך כל זאת עומד להשתנות, ואנחנו לגמרי בעד

(0)

איך נגיד? ישראל וטורקיה במערכת יחסים And it's Complicated. יחסי האהבה/שנאה שיש לנו עם אחת המדינות היפות בעולם יכולים בקלות להיות תסריט לסרט עם חמישה סרטי המשך, ובין אם אנחנו בעדם או נגדם, אנחנו לגמרי אוהבים את המדינה שלהם. את האמת? איך אפשר שלא? עם נופים מרהיבים, אקלים נהדר, אוכל מדהים, קניות, פינוקים, היסטוריה, חופים, אומנות, אדריכלות, תיירים מכל העולם, וכמובן מחירים זולים,  קצת קשה לנו לסלוד מהמקום, וגם לפחות מפרגנים שמאיתנו, אוקיי? לכן, זה לא ממש מפתיע שבעקבות ההתחממות המחודשת של היחסים שלנו עם מיסטר ארדואן, משקיעים ישראלים רבים התחילו לשים עין על הנדל"ן הטורקי.

לא מאמינים לנו? אז על פי נתונים שפרסמה הלשכה הטורקית לסטטיסטיקה, עולה כי ישראל היא אחת מבין עשרים המדינות שאזרחיהן (זה אנחנו, היי!) רכשו את מספר הדירות הגבוה ביותר הגדול ביותר בחודש ספטמבר השנה. נכון, לא מדובר במספרים אסטרונומיים, אלא במספר צנוע שעומד על 53 (נכון לחודש ספטמבר), ו-414 דירות (מינואר ועד ספטמבר!), אך אין ספק שהשנה שוק הנדל"ן הטורקי התחיל לעורר את תשומת ליבם של המשקיעים הישראלים.

 

שוק הנדל"ן הטורקי ומשקיעים זרים

עובדה מעניינת: מתחילת שנת 2022 כ-50 אלף דירות בטורקיה נרכשו על ידי משקיעים זרים. מה זה אומר? שמשקיעים רבים מרחבי העולם התחילו להבין ששוק הנדל"ן הטורקי הוא שוק שראוי להתייחסות ובעיקר להשקעה. ועדיין, כיוון שהיחסים בין טורקיה לישראל לא ממש היו יציבים בשנים האחרונות, לא ממש הייתה מחשבה שלאחר מינויה של אירית ליליאן לשגרירה באנקרה ב־19 בספטמבר, יתעורר כזה עניין בנדל"ן הטורקי ובשוק הדיור שלהם.

נכון, המספרים עדיין לא משתווים לרמת העניין של המשקיעים הישראלים בנכסים באירופה ובארה"ב, אך בהחלט קיימת מגמה בולטת של שינוי. האם גילינו את אמריקה? (או במקרה שלנו טורקיה?), התשובה היא לא ממש, כיוון שעל פי הנתונים חודשים האחרונים הרוסים רכשו בטורקיה כ-1,196 יחידות דיור, ובחודש ספטמבר בלבד הגרמנים רכשו 225 יחידות דיור, העיראקים 443 יחידות דיור, והאיראנים רכשו 592 יחידות דיור. רק לשם השוואה, מאז שנת 2021, קיימת עליה של 32% ברכישת נכסי מגורים בטורקיה על ידי משקיעים זרים כאשר אשתקד מספר הרכישות  בין ינואר לספטמבר עמד על 37,948, והשנה המספר לחודשים אלו עומד על 50,173 יחידות.

 

אז מדוע בעצם שוק הנדל"ן הטורקי הוא השקעה טובה?

ראשית, טורקיה היא מקום נהדר לקניית נכס מהסיבה שיש יש לה את אחת הכלכלות הצומחות והחזקות ביותר בעולם ומכיוון שהממשלה הטורקית פועלת באדיקות בכדי להבטיח שהמדינה תהיה מקום אטרקטיבי לעשות בו עסקים. מעבר לכך, מאז החל משבר המטבעות במדינה ב-2016 (ועד היום), מחירי הנדל"ן בטורקיה ספגו מכה קשה, מה שפתח בפני משקיעים רבים אפיקי השקעה מניבים במחירים נמוכים.

כמו כן, כיוון שמחירי הנכסים של טורקיה ב-2022 הראו מגמת עלייה יציבה, ניתן לחזות שבשנת 2023 העיר איסטנבול וההון הפיננסי שלה יהפכו את ההשקעה בשוק הנדל"ן שלה להשקעה בטוחה מאוד ובעלת תשואות גבוהות. כלומר, על ידי השכרת הנכס ניתן להעריך קבלת תשואה שנתית של בין 5% ועד 7%. ולא רק איסטנבול (למרות שהיא אכן העיר שבה נרכשו מספר הנכסים הרב ביותר העומד על 19,089!), אלא גם אנקרה שבה נרכשו כ-8,812 יחידות דיור, ואיזמיר שבה נרכשו כ-6,338 יחידות דיור.

 

אז האם כדאי למשקיעים ישראלים להשקיע בשוק הנדל"ן הטורקי?

ובכן, אם לרגע נבחן את היתרונות הרבים על רכישת נכס בטורקיה כגון האפשרות לקנות נכס יוקרה במחיר סביר, קבלת החזר גבוה על ההשקעה, בעלות מלאה על הנכס, תמריצים מהממשלה הטורקית, ואף קבלת אישורי שהייה לאזרחים זרים ולמשפחותיהם שרכשו נכס נדל"ני בטורקיה (רק אומרים!), בהחלט ניתן לומר שכדאי למשקיעים הישראלים לבחון את שוק הנדל"ן הטורקי.

יחד עם זאת, למרות היחסים הטובים בהווה בין טורקיה לישראל, תמיד צריך לזכור שלאורך ההיסטוריה היחסים בין שתי המדינות ידעו לא מעט עליות ומורדות, וחשוב לקחת זאת בחשבון. אז במילים אחרות, האם כדאי? התשובה היא כן, אבל שקט נפשי כמו השקעה בנדל"ן בברלין לא יהיה לכם.

אולי יעניין אותך גם

דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

אם אתם חסרי ביטחון, נחשו מה, גם שאר העולם. אל תעריכו יותר מידי את התחרות ופחות מידי את עצמכם, יש בכם יותר ממה שאתם חושבים

טי הארב האקר

תאמינו שיש סיבה לכל דבר שקורה בעולם וקורה לנו. אם אנחנו מזמנים לנו שפע, השפע יגיע. אם אנחנו מזמנים רע, כנראה שהרע יגיע. ובקיצור – מחשבות חיוביות יעזרו במקרה הזה.

איש חכם

אדם חייב להיות מוכן לוותר על מי שהוא, כדי להפוך למי שהוא יכול להיות

איינשטיין

מומלצים לצפייה

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

בתי המלון החדשים באילת

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>