שוק הנדל"ן במלטה: נכס מניב ואזרחות אירופאית

מחפשים יעד חדש ומניב להשקעת נדל"ן בחו"ל? אז ייתכן ומלטה היא בדיוק מה שאתם מחפשים. עם אקלים נהדר, תיירות נרחבת וצומחת, ותנאים טובים, מלטה הפכה להיות יעד נדל"ני אטרקטיבי למדי. אך מה הקטצ'? זה פחות משתלם למשקיעים זרים

(1)

הכירו את מלטה, למרות שבוודאי יצא לכם לשמוע את שמה של המדינה הקטנה כיעד אירופאי מומלץ לביקור, סביר להניח שפחות התעמקתם בשוק הנדל"ן במלטה ובאפיקי ההשקעה הקיימים במקום. מלטה היא מדינת איים הממוקמת במרכז הים התיכון, מדרום לאיטליה, והינה אחת ממדינות האיחוד האירופאי (אליו הצטרפה בשנת 2004).

במדינה הקטנה אך הכה יפה יש אתרים היסטוריים מתקופות ימי הביניים, מזג אוויר נהדר, ונופים יפיפיים שמושכים אליהם מיליוני תיירים מכל העולם, וכיוון שעד שנת 1964 בה הוכרזה כמדינה עצמאית מלטה הייתה תחת שלטונה של האימפריה הבריטית, אנגלית ומלטית הן השפות הרשמיות של המקום. אז מדוע שוק הנדל"ן במלטה שווה בחינה מקרוב, והאם כדאי למשקיעים ישראלים להשקיע בו? להלן כל המידע שיעזור לכם להחליט.

 

שוק הנדל"ן במלטה: יתרונות

בעוד שמלטה בהחלט יכולה להוות אפיק השקעה משתלם, זה משתלם הרבה יותר אם יש בידיכם אזרחות אירופאית . מדוע?

  1. מס רכישה נמוך- לא רק שברירת המחדל של מס הרכישה היא כ-5% משווה הנכס, אלא גם ניתן לקבל הפחתה של כ-1.5% במידה והנכס מיועד למגורים קבועים ושוויו כפחות מ-150,000 אירו.
  2. מס שכירות- במלטה אין מס על שכרה דירה במידה ויש בידכם אזרחות אירופאית וגובה ההכנה שלכם הוא עד 12 אלף אירו (יש לציין שזה משתנה בהתאם לסטטוס משפחתי). לחילופין אם קיימת הכנסה של 60 אלף אירו ומעלה המס האופטימלי הוא 35%.
  3. גובה תשואה- למרות שגובה התשואה השנתית משתנה מאזור לאזור, ומאוד תלוי במיקום הנכס וברמת הביקוש, בממוצע התשואה יכולה לנוע בין 3%-4.5%.
  4. נטילת משכנתא במלטה לבעלי אזרחות אירופאית- ובכן, במלטה ניתן לקבל משכנתא החל מ-25 אלף אירו, והיתרון המשמעותי זה שרוב הבנקים המקומיים מציעים אחוזי מימון בגובה של 80%. כמו כן, כדי לקבל משכנתא במלטה יש לפתוח חשבון בנק לקבל אישור ולרכוש ביטוח חיים. מעבר לכך, את תשלומי המשכנתא ניתן לפרוס לטווחי זמן של עד כ-40 שנה.
  5. דירות נופש- כיוון שמלטה היא מדינה תיירותית במיוחד ניתן לרכוש נכס להשכרה לטווח קצר במודל אירביאנבי ולהנות מהכנסה פסיבית ומניבה.
  6. רמת חיים גבוהה- מלטה היא מדינה מבוססת עם כלכלה יציבה מאוד. המלטזים נהנים מרמת חיים גבוהה למדי והוצאות המחייה שלהם נמוכות משמעותית יחסית לשאר מדינות אירופה, ובוודאי יחסית לישראל.

 

קבלת אזרחות אירופאית על ידי השקעה בשוק הנדל"ן במלטה

אז למרות שכביכול נראה שתנאי הנדל"ן במלטה מצוינים, הם בפועל הרבה יותר משתלמים כלכלית לבעלי אזרחות אירופאית. למעשה, לאזרחים זרים קיים קושי לא מבוטל ברכישת נדל"ן וזאת כיוון שעבורם המיסים כבדים יותר משמעותית ותנאי נטילת המשכנתא הרבה פחות משתלמים. אממה, ממשלת מלטה לא שוללת מכם קבלת אזרחות ואף מעודדת זאת. כיצד? משקיעים זרים המשקיעים בשוק הנדל"ן במלטה זכאים להגיש בקשה לקבלת אזרחות, וכיוון שמלטה היא חברה באיחוד האירופאי, אזרחות מלטזית היא אקוויוולנט לאזרחות אירופאית. כמו כן, מעבר לכך שאזרחות אירופאית תעניק לכם כמשקיעים בשוק הנדל"ן במלטה הטבות משמעותיות ומיסים נמוכים במיוחד, היא גם יכולה לשמש אתכם ואת בני משפחתכם בשאר מדינות האיחוד.

 

אז האם מומלץ למשקיעים ישראלים להשקיע בשוק הנדל"ן במלטה?

ובכן, עבור משקיעים ישראלים שמתעניינים בהשקעות נדל"ן נטו, ואינם מעוניינים בהוצאת אזרחות או בתנאים כאלה או אחרים כדי לבצע השקעה, ייתכן ומלטה היא יעד פחות אטרקטיבי, ועל כמה וכמה כאשר יש מדינות נוספות באירופה שמעניקות תנאי השקעה מצוינים למשקיעים זרים. לעומת זאת, למי שדווקא קורץ קבלת אזרחות אירופאית ורואה בשוק הנדל"ן במלטה כאפיק השקעה משתלם, כדאי שישקול זאת. בסופו של יום, עבור בעלי אזרחות אירופאית, מלטה מציעה מבחר נהדר של נכסים מניבים ובמחירים מאפשרים במיוחד, והם מציעים לכם לקבל אזרחות מלטזית שתעניק לכם הטבות ומיסוי נמוך ותהפוך את ההשקעה למשתלמת הרבה יותר. כך או כך, אם בכל זאת מעניין אתכם שוק הנדל"ן במלטה, אנו בהחלט מציעים להתייעץ עם אנשי מקצוע מובילים שמבינים את הבירוקרטיה המקומית ואת התהליך לקבלת אזרחות.

אולי יעניין אותך גם

ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

הדבר היחיד שהוא יותר גרוע מלהתחיל ולהיכשל, הוא לא להתחיל בכלל

סת' גודין

כוס יין אדום אחת ביום, ולא יותר, תספק לגוף אנזימים המפחיתים את הסיכוי להתקפי לב, סרטנים שונים ומאטים התפתחות אלצהיימר.

לשתות יין כל ערב

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

אוטו השנה של ישראל 2024

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>