פיתוח מגורים בבאר שבע: הכירו את תוכנית "נויה על הנחל"

לאחרונה אושרה תוכנית להקמת 840 יחידות דיור, כולל מרחבי מסחר ותעסוקה, באזור המלאכה הישן של באר שבע. הפרויקט החדשני זה נועד לשנות את פני האזור ממגמה תעשייתית קלה לשילוב פונקציות רבות, עם דגש על מגורים.

(0)

באר שבע, העיר הגדולה בדרום הארץ, היא מרכז תעשייה, תרבות ומגורים ברובע הדרומי של ישראל. עם צמיחה מרשימה בשנים האחרונות, פיתוח העיר התמקד רבות בהרחבת תשתיות המגורים ובשיפור תנאי המחייה, במטרה לשדרג את איכות החיים ולספק פתרונות מגורים מודרניים ומגוונים לתושבים. ובכן, בשעה טובה, בשבוע שעבר אושר על ידי הוועדה המחוזית דרום, פרויקט מגורים נוסף הנקרא תוכנית "נויה על הנחל", ומדובר בבניית שכונת מגורים חדשה שתהווה חיבור ישיר בין שכונת נווה נוי לשכונת העיר העתיקה ולמתחם הסינמה סיטי. בנוסף, פרויקט זה יעניק גם גישה קלה ונוחה לתחנה המרכזית ולשוק, ישפר את חיי תושבי העיר, והכי חשוב? ייתכן  ויקדם את תחום המגורים בדרום הארץ. כך או כך, אין ספק שמדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי למחוז הדרומי, ובפרט לתחום של פיתוח מגורים בבאר שבע.

 

אז מה כוללת התוכנית החדשה לפיתוח מגורים בבאר שבע?

התוכנית הצפויה של "נויה על הנחל" מהווה מסע מרשים של פיתוח עירוני מודרני וחכם אשר מאחורי הגשתה עומדים היזמים הבכירים, דורון שגיב, יאיר רבינוביץ', דוד זגדון ובנציון מרקוביץ' והתכנון של משרד גיורא גור אדריכלים. על פני שטח של 38 דונם, התוכנית מתכננת את הקמת 840 יחידות דיור מגוונות פלוס שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות, ואף מקצה שטח עבור בית ספר. הפרויקט כולו מוביל את אזור המלאכה והתעשייה הקלה לשלב חדש של שימושים מעורבים, מה שמקדם את תהליך "הסבת" האזור לפיתוח עירוני מתקדם. לפי התוכניות, עד 2,600 יחידות דיור יוקמו באזור המלאכה, המציע גם מגוון רחב של סוגי בניינים, כולל בנייה מבנים עד 7 קומות, ובנייה גבוהה נקודתית שמשקיעה בגובה של עד 30 קומות. כל יחידת דיור מיועדת לשטח הכללי ותוכננה בשליחות של 100 מ"ר, כאשר כ-70 יחידות ייבנו להשכרה על מגרש ייעודי. 

 

כיצד תוכנית זו צפויה לשנות את פני העיר באר שבע?

ובכן, לדברי ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, המתחם החדש שעתיד להיבנות בעיר ישנה את דמות האזור ויהפוך למנוע מרכזי לצמיחתה של העיר והסביבה. דנילוביץ הוסיף כי מתחם המלאכה יזכה לשיפוץ נרחב ותהליך התחדשות עירונית בשנים הקרובות. זו אינה הפעם הראשונה שהעיר פועלת לקידום פרויקטים גדולים בתחום הנדל"ן; בדצמבר 2022, תוכנית להתחדשות העיר העתיקה הוגשה לוועדה המחוזית דרום, תוכנית שכוללת הוספה של כ-3,700 יחידות דיור ל-440 יחידות הקיימות וכ-400,000 מטרים רבועים של משטחי תעסוקה ומסחר.

 

 

האם המלחמה השפיעה על שוק הנדל"ן בבאר שבע?

התשובה היא כן, אך במפתיע ובניגוד לאזורים אחרים שבהם המחירים דווקא ירדו בחודשים הראשונים של המלחמה (ואז חזרו לעלות!), בבאר שבע המחירים עלו. למעשה, למרות הנזק המשמעותי בדרום הארץ, דווח על ידי הלמ"ס כי המחיר הממוצע לדירה בבאר שבע עלה ב-4.2% לעומת עלייה של כ-3.7% בשאר הארץ. כמו כן, צריך לזכור שמאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל נאסרה כניסה של עובדים פלסטינים אשר היו ברובם עובדי בניה. דבר זה האט ואף עצר את מרבית הבניה בישראל ואף ייקר את הבניה עצמה. כך שלא רק שהמלחמה השפיעה על שוק הנדל"ן בעיר, לעת עתה היא גם עלולה להשפיע על התוכנית לפיתוח מגורים בבאר שבע  "נויה על הנחל", בדיוק כפי שהיא משפיעה על פרויקטים רבים ברחבי הארץ.

 

יש למה לצפות…

התוכנית "נויה על הנחל" מבטיחה לשנות את פני באר שבע, ועתידה להפוך את העיר למרכז חדשנות וצמיחה בדרום. התוכנית תתרום לשיקום ושדרוג האזורים התעשייתיים הישנים ותהפוך אותם לשכונות מגורים מודרניות ומושכות שעלולות למשוך תושבים מכל הארץ. כמו כן, הדגש על תעסוקה, מסחר ופנאי במתחם מבטיח שהתושבים ייהנו לא רק מבתים חדשים אלא גם מסביבת מחיה איכותית ומגוונת. אין ספק שפרויקט מהווה הזדמנות יוצאת דופן לדחוף קדימה את הפיתוח העירוני ולספק מענה לצרכים השונים של תושבי האזור, תוך כדי שיפור התשתיות והגישה לשירותים ציבוריים. בשורה תחתונה? תוכנית "נויה על הנחל" ממוקמת להיות מובילה בתהליך התחדשות עירונית המתרחש בבאר שבע, מה שמבטיח לתת דחיפה חזקה לאזור כולו ולחזק את שוק הנדל"ן האזורי.

אולי יעניין אותך גם

חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

אם אתם חסרי ביטחון, נחשו מה, גם שאר העולם. אל תעריכו יותר מידי את התחרות ופחות מידי את עצמכם, יש בכם יותר ממה שאתם חושבים

טי הארב האקר

תאמינו שיש סיבה לכל דבר שקורה בעולם וקורה לנו. אם אנחנו מזמנים לנו שפע, השפע יגיע. אם אנחנו מזמנים רע, כנראה שהרע יגיע. ובקיצור – מחשבות חיוביות יעזרו במקרה הזה.

איש חכם

כוס יין אדום אחת ביום, ולא יותר, תספק לגוף אנזימים המפחיתים את הסיכוי להתקפי לב, סרטנים שונים ומאטים התפתחות אלצהיימר.

לשתות יין כל ערב

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

אוטו השנה של ישראל 2024

היאכטות היקרות ביותר בעולם

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>