הפרסטיז'ה חזרה לניו יורק ומחירי השכירות מזנקים ללא רחמים

ימי הקורונה שגרמו לניו יורק להיראות כמו עיר רפאים אפוקליפטית תמו ממזמן, היוקרה והביקוש חזרו ובגדול, ומחירי השכירות זינקו להם כמו שרק הם יודעים

(0)

עצוב לומר, אבל פתאום תקופת הקורונה לא נראית כזאת גרועה. בואו נודה בזה, ביחס למה שכיום קורה בארץ, סך הכול לא היה אז כזה גרוע. אבל אנחנו לא פה כדי לדבר על הנושא האהוב ביותר על ישראלים, אנחנו עצמנו כמובן, אלא דווקא על היעד האהוב ביותר על ישראלים, ניו יורק סיטי. מכירים את המילים הידועות ""If I can make it there, I'll make it anywhere משירו האגדי "ניו-יורק, ניו-יורק" של הזמר העוד יותר אגדי פרנק סינטרה? אז בואו נגיד שהם בהחלט לקחו את זה לשלב הבא, ומי שיכול בימינו לעמוד במחירי השכירות בניו יורק,  כנראה באמת יכול להסתדר בכל מקום.

 

ראשית, מה קרה למחירי השכירות בניו יורק?

אז בעוד שבתקופת הקורונה תושבים רבים היגרו מן העיר מכיוון שלא היה באפשרותם לעבוד ולשלם שכר דירה, בימינו כבר מדובר ב"שיר אחר לגמרי". עם תום המגפה ההגירה המסיבית לניו יורק חזרה לגדולתה, מה שהזניק את מחירי השכירות בעיר הגדולה לרמות שיא, ואנחנו ממש לא מדברים רק על מנהטן. בפועל, מחירי השכירות בניו יורק טיפסו בכל חמשת הרובעים והביקוש העצום לדירות הביא לזינוק מחירים היסטורי. כמו כן, חשובלומר שהעיר ניו יורק בונה הכי פחות דיור לנפש כמעט מכל עיר גדולה בארה"ב וזו בהחלט אחת הסיבות לכך שהיא מתהדרת בדמי השכירות הגבוהים ביותר במדינה גם בטרום הקורונה וגם לאחר מכן. במילים אחרות? נקודת הפתיחה של דמי השכירות  בעיר הפופולרית בעולם תמיד הייתה גבוהה יותר מן הממוצע.

 

אז מהם מחירי השכירות כרגע בניו יורק?

רק כדי לסבר את אוזניכם נכון למרץ 2023, שכר הדירה הממוצע לדירת חדר שינה אחד בניו יורק הוא 3,495 דולר עם עלייה של 8% לעומת השנה הקודמת (דירת חדר, כן?). כמו כן, לפי דו"ח חדש של חברת הנדל"ן דגלאס אלימן וחברת השמאות מילר סמואל, השכירות החציונית במנהטן הגיעה בחודש שעבר לסכום שיא עבור חודש ינואר העומד על 4,097 דולר (הרמה השלישית בגובהה בכל הזמנים!), המעיד על זינוק של 5% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. 

 

האם מחירי השכירות בניו יורק צפויים לרדת?

נכון לשנת 2023 התחזית לשוק הנדל"ן בניו יורק נראית יציבה, ואזורים כמו מנהטן וברוקלין צפויים להמשיך את המגמה הנוכחית שלהם של עליית מחירים מתמשכת בעקבות הביקוש הקבוע.  ועדיין, חשוב לומר שהזינוק במחירי השכירות ממש אינו ייחודי לניו יורק וזאת בעיקר מכיוון שבעיות בשרשרת האספקה ​​האטו את בניית הדיור, והקטינו את היצע השכירות בזמן שהביקוש עלה. מעבר לכך, גם האינפלציה השפיעה על המשק, ומכיוון שעלויות העבודה והחומרים ממשיכים לעלות ,נוצר קושי לבנות דיור במחירים שאנשים יכולים להרשות לעצמם. יחד עם זאת,  בחודש ינואר ממשל ביידן הוציא תוכנית ל'כתב זכויות שוכרים' והכריז על  פעולות חדשות להגנה על שוכרים ברחבי ארה"ב, כולל ניסיון לבלום שיטות המונעות מאנשים גישה לדיור וצמצום העלאות שכר דירה מוגזמות בנכסים מסוימים עם משכנתאות בגיבוי ממשלתי. כך או כך, אם חשבתם על איזה מעבר שיקל עליכם כלכלית ושישפר את איכות החיים שלכם, כנראה שניו יורק זה לא היעד המתאים, ובטח לא בעת זו.

אולי יעניין אותך גם

חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

כוס יין אדום אחת ביום, ולא יותר, תספק לגוף אנזימים המפחיתים את הסיכוי להתקפי לב, סרטנים שונים ומאטים התפתחות אלצהיימר.

לשתות יין כל ערב

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

אדם חייב להיות מוכן לוותר על מי שהוא, כדי להפוך למי שהוא יכול להיות

איינשטיין

מומלצים לצפייה

אוטו השנה של ישראל 2024

היאכטות היקרות ביותר בעולם

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>