מחירי השכירות בארה"ב החלו לרדת ואיתם עולה השאלה "מה איתנו?"

בעוד שמחירי השכירות בארץ ממשיכים לעלות ומסבירים לנו שזה בכל העולם, דווקא במקומות מסוימים בארה"ב מחירי השכירות במגמת ירידה, אז מתי יגיע גם תורנו?

(0)

למרות שמטיפים לנו מגיל צעיר שלא לעשות השוואות, יש רגע שחייבים להסתכל לצדדים ולומר בקול "מה קורה כאן?" ושם בדיוק אנו נמצאים. אז בזמן שמסבירים לנו על אינפלציה עולמית ועל השלכות מגפת הקורונה, ומוסיפים על הדרך עוד כמה הסברים חלולים שלא באמת מסייעים לנו בדבר, החלטנו להביט לכיוון ארה"ב ולנסות ולהבין למה אצלם חלה ירידה בגובה השכירות כאשר אצלינו היא בעלייה, והאם ניתן להסיק מכך משהו לגבי מחירי השכירות בארץ בעתיד.

 

מה קרה למחירי השכירות בארה"ב?

בעקבות השילוב של מחירי השכירות ברחבי ארצות הברית שזינקו בשנתיים שמאז מגפת הקורונה והביקוש  שגבר על ההיצע, אמריקאים רבים מצאו את עצמם נרשמים לרשימות המתנה או משלמים סכומים נוספים כדי "לזכות" בחוזי שכירות. אממה, בחודשים האחרונים התופעה החמדנית הזאת עוררה רשמית את זעמם של האמריקאים מה שהוביל לכך שרבים ארזו את חפציהם וחזרו לבית הוריהם. כתוצאה מכך, דירות רבות נותרו ריקות, הביקוש ירד משמעותית, והמשכירים השונים הבינו שהדרך היחידה להחזיר את השוכרים חזרה זה דרך הוזלת המחירים, או לחילופין הקפאתם. מדובר בשינוי גישה קיצוני, שהינו בולט במיוחד בערים הגדולות.

 

תרבות השכירות בארה"ב

בארה"ב מרבית האנשים חיים בשכירות, כאשר גיל היציאה מבית ההורים הוא צעיר יותר מאשר בארץ. למעשה, בעוד שאצלנו יש את תקופת הגיוס לצה"ל, ותקופת הלימודים שבהם רוב הצעירים עוד נשארים לגור עם הוריהם, בארה"ב רבים עוזבים לדירה שכורה (עם שותפים) כבר בגילאי 18-21. יחד עם זאת, בעוד שבעבר היה מדובר בתופעה שכיחה, העלייה של מחירי השכירות שינתה זאת לחלוטין, וצעירים רבים שמתפרנסים מעבודות "מזדמנות" התקשו לעמוד בתשלומים וחזרו לבית הוריהם, בזמן שאלו שעוד לא עזבו את הבית העדיפו להישאר בבית הוריהם בכדי להימנע מהעול הבלתי אפשרי של האינפלציה ויוקר המחייה הנוכחי בארה"ב, ויש לומר שזהו שינוי דרמתי בתרבות השכירות בארה"ב.

 

השינויים במחירי השכירות בארה"ב

נכון לספטמבר 2022 חלה עליה של 7.5% בהשוואה לספטמבר 2021. יחד עם זאת, עדיין מדובר בירידה במחיר בהשוואה לחודשים הראשונים של 2022 שבהם הייתה עליה חדה של 18%. לעומת זאת, ניתן לראות כי ברבעון השלישי של 2022, שכר הדירה המבוקש הלאומי ירד ב-0.4%, בהשוואה לשנה שעברה, כאשר הביקוש העצום הוביל את המחירים למחירי שיא היסטוריים. נכון לעכשיו, (הכוונה לחודש אוקטובר), אפשר לציין 9 חודשים להאטת צמיחת שכר הדירה, וחודש שלישי ברצף שהתעריף עבור נכסים בני 0-2 חדרי שינה הוא חד ספרתי. ובכל זאת, חשוב לציין שלא מדובר בתופעה גורפת בכל רחבי ארצות הברית, ועדיין יש ערים שבהן המחירים ממשיכים לעלות, לדוגמא, ניו יורק ומיאמי.

 

מחירי השכירות בישראל-האם צפויה ירידה?

בישראל כפי שוודאי אתם יודעים מדובר בסיפור אחר לחלוטין, ולפי הנתונים שפורסמו בלמ"ס, מדד מחירי השכירות בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% בממוצע,  ועבור דירות שבהן הייתה תחלופת שוכר (3% מהשוכרים), חלה עלייה בשכר הדירה החודשי של כ- 6.2%. אז האם אנחנו יכולים לצפות לירידה במחירי השכירות? התשובה לעת עתה היא לא ואף תיתכן עלייה נוספת וממושכת.

 

אך מהו בעצם ההבדל בין ישראל לארצות הברית?

התשובה לכך היא היצע וביקוש. למעשה, כאשר בארה"ב הביקוש גבר על ההיצע, בדיוק כמו אצלינו, בעלי הדירות העלו את מחירי השכירות. ועדיין מה ההבדל? האמריקאים, בניגוד אלינו, הפסיקו לתת לכך יד, הורידו משמעותית את הביקוש, וגרמו לבעלי הדירות להבין שהם לא מתכוונים לשלם עד שירדו המחירים. נכון, זה נשמע כמו פורמולה פשוטה, אבל בפועל, בישראל זה הרבה יותר קשה לביצוע. מדוע? מכיוון שבעוד שהאמריקאים יכלו לחזור זמנית הביתה או להגר למדינות אחרות בתוך  ארה"ב בהן המחירים נמוכים יותר (כמו בדרום ארה"ב), לנו בישראל אין אלטרנטיבות. ישראל היא מדינה קטנה, והביקוש הוא משמעותית גדול יותר מההיצע. מעבר לכך, למרות שכן נרשמה האטה בעסקאות השכירות בארץ, כיוון שלא היה מדובר בממדים משמעותיים, בעלי הדירות לא הרגישו (ועדיין), את הלחץ להוריד את המחירים, או להימנע מלעלות אותם.

אולי יעניין אותך גם

ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

תשמור את החוויות בזיכרון שלך כי הן אלה שיעצבו אותך ויתנו משמעות לזמן הארוך של פה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

אם אתם חסרי ביטחון, נחשו מה, גם שאר העולם. אל תעריכו יותר מידי את התחרות ופחות מידי את עצמכם, יש בכם יותר ממה שאתם חושבים

טי הארב האקר

התנהלות זהירה ומסודרת בחיים מעידה על אריכות ימים, ומדענים מאמינים כי אנשים שמחזירים חפצים למקום ומתנהלים באופן מסודר, מוחם מפריש יותר סרטונין, שמשפיע על איכות השינה ועל התמודדות עם מתחים.

לשמור על בית מסודר

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

אוטו השנה של ישראל 2024

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>