לחסוך כסף זה מאסט: הקורונה לימדה אותנו שיעור חשוב

בעוד שמגפת הקורונה לימדה אותנו שתמיד מומלץ לחסוך קצת כסף לימים קשים יותר (או לפחות ניסתה!) נראה שדיי מהר שכחנו את "השיעור". אז הנה לכם ריענון מהיר וחשוב
לחסוך כסף 2
לחסוך כסף 2

(0)

לחסוך כסף איך עושים את זה? אמרו שאחרי הקורונה יהיה לנו עולם טוב יותר. אז אמרו. בפועל? אינפלציה עולמית, מלחמות, מחסור בסחורה, התייקרויות בכלל הענפים, ומשברים פוליטיים מכאן ועד קצה העולם. מה בכל זאת נשאר בדיוק אותו הדבר כמו בימים הטובים? היוהרה שלנו כמובן. בואו נודה באמת, שכחנו מהר איך עסקים התרסקו, איך חלקנו איבדנו מקומות עבודה, איך בבת אחת לא היה לנו כסף לשלם שכר דירה, ואיך אנשים נכנסו לחובות עצומים ולא ידעו איך הם יסיימו את החודש, וכל זאת מבלי לציין את המובן מאליו כמובן שאנשים רבים חלו במגפת הקורונה ואף איבדו את חייהם. אז אם הנכם קוראים את המילים הללו ומהנהנים בראשם, אנו מאוד מעריכים את ההסכמה שלכם, אך רגע אחרי שתעשו זאת, אנא מכם, אולי כדאי שתתחילו לחסוך כסף  ל"מבול" הבא שיבוא עלינו, כי הוא יגיע, ולא מדובר ב"אם", מדובר ב"מתי".

 

האם אזרחי ישראלי אוהבים להוציא כסף?

למרות שאם נשאל אחד אחד כנראה שהתשובה תהייה לא, אך העובדות בשטח מציגות תמונה אחרת לגמרי. אם נשים לרגע בצד את הנתון שישראל היא מקום שני בין מדינות ה-OECD בזריקת מזון ראוי למאכל, ואת העובדה שהשנה (2022!) שדה התעופה הלאומי שלנו נראה כמו יציאת מצריים, נגלה שאנחנו עם של בזבזנים לא קטנים. שלא תבינו אותנו לא נכון, בהחלט מותר בחיים להנות, לקנות, להתחדש, לבלות, לבזבז, וכן הלאה, אך חשוב לא פחות לחסוך כסף בצד לימים קשים יותר ולאירועים בלתי צפויים שיכולים לבוא ולדפוק על הדלת של כל אחד ואחת מאיתנו, ובעיקר כאלה שמגיעים עם הוצאה גדולה.

רק לשם השוואה, מנתוני שב"א עולה כי בקיץ השנה נשבר השיא של הוצאות האשראי ( עם סכום אסטרונומי של כיותר מ-77.674 מיליארד שקל בחודשי יולי אוגוסט )ואף חלה עליה של  6.1% מהקיץ שעבר (2021).  ולא רק, אלא קיימת גם עלייה חדה בהוצאות בעסקאות מקוונות (עם עלייה של 7.7% בחודש אוגוסט השנה לעומת אשתקד), ועלייה בביצוע עסקאות בבתי עסק (עם עלייה של 3% לעומת אוגוסט 2021).

 

אז מדוע חשוב לחסוך כסף?

למרות שזאת נראית שאלה כמעט אווילית ,עדיין יש צורך קריטי לענות עלייה, גם כדי לחדד את הסיכונים ברמת המקרו והמיקרו, אך גם כדי להזכיר שמה שנכון להיום לא בהכרח נכון למחר, ובעיקר כדי להבהיר שלחסכונות יש משקל עצום בכלכלה מדינית יציבה. ראשית, כולנו מכירים את המשפט "חיה היום כאילו אין מחר", נכון? אז למרות שזו גישה נפלאה לחיים, ובטוח יותר מהנה כאשר אין בעיות באופק, ברגע האמת, זו גישה שיכולה לגרום לכל אדם, מהעשיר ביותר ועד מעמד הביניים לקריסה כלכלית בלתי הפיכה.

אממה, כאשר אנו אומרים "בעיות באופק", הכוונה היא לא רק לפשיטת רגל או למגפה עולמית, אלא גם לחולי ותרופות, תאונות דרכים קשות, אובדן כושר עבודה, ניתוחים, נפילות שוק ההון, ואירועים אישיים בלתי צפויים שטומנים בתוכם הוצאות כבדות שהן הרבה מעבר ליכולתנו הפיננסית. מעבר לכך, ברמת המקרו, לעוני יש את היכולת לפגוע בכלכלה המדינית ולהוביל לעלייה בפשע, לירידה בכוח עבודה, לצמצום פעולות במשק, ליצירת מעמדות, לירידה בהשכלה, ואף לפגיעה במערכות הבריאות. במילים אחרות? כלכלה יציבה ומשגשגת זו התשתית למדינה מפותחת ולאיכות חיים גבוהה של אזרחיה.

 

מהן תוכניות החיסכון הטובות ביותר?

ובכן, לחסוך כסף זה לא רק להימנע מלבזבז, אלא זה לדעת היכן להשקיע את כספכם, היכן לפתוח תוכנית חיסכון, ובאיזה מסלול חסכון יש את התנאים הכי משתלמים. לכן, הנה שלושה מאפיקי החיסכון הטובים ביותר:

תוכנית חיסכון בבנק

בגדול? הבנק הוא המקום הבטוח ביותר לחסכונות שלכם ולכן הוא גם הכי פופולרי. עם רמת סיכון אפסית ואי תשלום עבור דמי ניהול, אנשים רבים בוחרים לפתוח תוכנית חיסכון בבנק. אממה, החסרונות של חיסכון בבנק מתבטאים בסיכוי נמוך ליצירת תשואה, תשלומי עמלות במידה ורוצים לעבור ממסלול חיסכון אחד לאחר, ועמלות נוספות וקנסות כאשר רוצים לבצע פדיון מוקדם.

קופות גמל

קופות גמל הן אפיק מצוין לחיסכון בין אם מדובר בחיסכון לילדים, חיסכון לגיל פרישה, או חיסכון ל"יום הגשום" שעליו דיברנו. ומה היתרון שלהן? זה שהן מנוהלות ומושקעות בשוק ההון הישראלי והעולמי וניתן למשוך את כספי החיסכון בכל עת (על ידי תשלום מס רווח הון של 25%).

פוליסת חיסכון בחברת ביטוח

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לפתוח תוכניות חיסכון בבחרות ביטוח. מדוע? מכיוון שחברות הביטוח מציעות אפיקי השקעה שונים המותאמים לצרכים, ליכולות הכלכליות, ולמטרות החיסכון השונות. כמו כן, למרות היתרונות הרבים של פוליסת חיסכון בחברת ביטוח (כגון סיכוי לתשואה גבוהה, שינוי מסלול, פדיון מהיר, וכן הלאה), החיסרון הבולט זה דמי הניהול שיש לשלם ניהול כספי החיסכון, ולעיתים מדובר בעלויות גבוהות יחסית.

 

מסקנה איך לחסוך כסף!

החיים יכולים להפתיע לטובה אך גם לרעה, ולא באמת כדאי לחשוב ש"קרפה דיאם" זו הדרך האחראית לחיות אותם (רק לפעמים!). אז לטובתכם, הגיע הזמן שתנהלו את הכספים שלכם בחוכמה, ותדאגו שתמיד יהיה לכם קצת כסף בצד.

אולי יעניין אותך גם

סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

כרגע אתה ברכבת הרים תאחוז חזק במוט הביטחון ותהנה מהנסיעה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

הליכה יומית קצרה משפרת את יכולות המוח בגיל מבוגר ועוצרת ירידה בזיכרון. אנשים מבוגרים המקפידים ללכת כל יום מראים יכולות קוגניטיביות משופרות ויכולת קבלת החלטות טובה.

ללכת ברגל

מומלצים לצפייה

אוטו השנה של ישראל 2024

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>