שנת 2023 "היקרה": המחירים ממשיכים לעלות

שנה חדשה, המצב לחלוטין לא מזהיר, וגל ההתייקרויות מתחיל יותר ויותר להרגיש כמו צונאמי. אממה, ייתכן ותחול ירידה במחירי הנדל"ן 2023, מנחם?

(0)

מכירים את התרחיש הזה שאתם מנסים לתקן דבר אחד ועל הדרך מקלקלים דבר אחר? תודו שכן. ניסיתם לתקן את הסתימה בכיור ותוך כדי גרמתם לנזילה בצנרת, או שבסך הכול באתם להחליף נורה ובלי לדעת למה גרמתם לקצר חשמלי בכל הבית. כך או כך, מדובר באפקט דומינו מעיק, מתיש, ובעיקר בלתי נסבל, ולצערנו האפקט הזה עלול להתרחש כמעט בכל תחומי החיים, גם ברמת המיקרו וגם ברמת המקרו ובמיוחד שמדובר בענף הכלכלי. בדיוק מסיבה זו ניתן לראות כיצד משבר ההייטק עלול לפגוע בתחום השכרת המשרדים, ופגיעה בענף המשרדים עלולה לגרום להאטה בצריכה ברשתות המזון, וכן הלאה וכן הלאה. אך מדוע בעצם? מכיוון שבסופו של יום, במשק הישראלי,  כולם כרוכים אחד בשני if they like it or not ולאינפלציה יש ממשק עם כל ענף ותחום שקיים מסביבנו ללא יוצא מן הכלל. מהן הבשורות הטובות? ייתכן מאוד שמחירי הנדל"ן סופסוף יתחילו לרדת.

 

מדוע ההתייקרויות עלולות להביא לירידה במחירי הנדל"ן 2023?

למרות שאנו רק בחודש הראשון של שנת 2023, כבר ניתן לראות התייקרויות נוספות, וההתייקרויות השונות בכלל הענפים הולכות לגרום לירידה בכוח הקנייה. מדוע ייתכן וזה יגרום לירידה במחירי הנדל"ן 2023? מכיוון שהעול הכלכלי יוריד משמעותית את הביקוש לדירות, וירידה חדה בביקוש היא בדיוק האפקט שהיה דרוש כדי שתחול ירידה. למעשה, למרות שבשנים האחרונות היה שיח עקבי סביב שוק הנדל"ן ומחיריו הגבוהים, הביקוש מעולם לא קיבל מכה קשה, ולכן לא באמת הופעל לחץ על בעלי הדירות והקבלנים להוריד במחירים. אך עכשיו שחלה התייקרות נוספת במשק, וכוח הקנייה של מרבית האנשים נפגע משמעותית, אפילו משקיעים שבעבר יכלו והסכימו לרכוש דירות במחירים מופקעים לוקחים צעד אחורה, וזה סופסוף התחיל להלחיץ את שוק הנדל"ן המקומי.

 

ירידה במחירי הנדל"ן 2023: אולי אך לא בטוח

זה בהחלט קצת מפתיע לצפות ירידה במחירי הנדל"ן 2023 בזמן שהמשק עצמו דווקא ממשיך להתייקר, אך באופן אירוני למדי, לאחר שנים רבות של עלייה קבועה במחירי הדירות, ייתכן שדווקא עכשיו, בשנת 2023, תחול שינוי במגמה, וזאת לאחר עלייה דיי חדה של כ-12%-20% בשנה האחרונה.

האם זה וודאי? התשובה לכך היא לא אך תנאי השוק סופסוף תומכים בירידת מחירי הדיור. יחד עם זאת, שוק הנדל"ן כבר הראה לנו את היציבות שלו לאורך השנים והוא יכול להפתיע אותנו גם הפעם. ועדיין, ניתן כבר לראות בבירור שגל ההתייקרויות המסיבי אינו מדלג על אף אחד, וייתכן והפעם גם שוק הנדל"ן יצטרך לבצע התאמות חדשות.

 

אז אילו התייקרויות נוספות צפויות לנו בשנת 2023?

נכון לעכשיו, שנת 2023 תהיה אף יותר יקרה משנת 2022, וכבר קיימות העלאות מחירים נוספות.

אז להלן כמה מההתייקרויות בשנת 2023:

מחירי החשמל ו- בעקבות עליית מחיר הפחם מחירי החשמל עלו כבר לאחרונה ב-8.2%. בתיאוריה, אם ישראל הייתה מזדרזת בתהליכי הסבת תחנות הכוח לייצור חשמל מגז טבעי, התייקרות זו הייתה יכולה להימנע, אבל בישראל כמו בישראל "אם לסבתא שלי היו גלגלים".

מחירי המים- אז אמרנו אפקט דומינו לא כך? למרות שמחירי החשמל מובילים להתייקרות בכלל המשק, ניתן לראות זאת באופן ברור במחירי המים, וחלה התייקרות של 3.5% על צריכת המים שלנו.

מחירי הדלק- חשבתם שלכבוד השנה החדשה ירד מחיר הדלק? אז טעיתם . בפועל כיוון שפקעה הוראת השעה להנחה במס הבלו ( עליה חתם שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן), המחיר יעלה בתשע אגורות, כלומר כ-6.90 ש"ח לליטר, וכתוספת של חד חמישה שקלים לתדלוק.

מחירי הארנונה- אכן כן גם מחירי הארנונה צפויים לעלות בכ-1.37%. למרות שמדובר בעליה יחסית מתונה, כאשר היא מצטרפת לשאר ההתייקרויות, מדובר בעוד קושי כלכלי שעלינו להתמודד אתו.

העלאת המס על רכבים חדשים- למרות שדווקא המטרה היא לטפח רכישה של רכבים היברידים ידידותיים לסביבה, המס על הרכישה שלהם הוא קצת פחות ידידותי לכיס, ותחול עלייה מ-40% ל-55%.

 

שנת 2023- זולה היא לא תהייה

קיוויתם לשנה כלכלית מאופקת? לעת עתה לא נראה שזה מה שצפוי בשנת 2023. בפועל, המשק הישראלי ממשיך להתייקר ואנחנו ממשיכים להתייאש. ועדיין, לפעמים צריך להגיע לתחתית כדי לעלות, ובהחלט נראה שאנו קרובים לשם. אז מה נותר לומר? תחזיקו מעמד, עם ישראל כבר עבר תקופות קשות יותר ונעבור גם את זה.

אולי יעניין אותך גם

חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
כפר סבא מתרחבת: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים החל מ-169 אלף ש"ח.
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

כוס יין אדום אחת ביום, ולא יותר, תספק לגוף אנזימים המפחיתים את הסיכוי להתקפי לב, סרטנים שונים ומאטים התפתחות אלצהיימר.

לשתות יין כל ערב

אנשים אומרים שמוטיבציה לא מחזיקה הרבה זמן. גם מקלחת לא, לכן אנו ממליצים אותה על בסיס יומי

זיג זיגלר

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

בתי המלון החדשים באילת

אוטו השנה של ישראל 2024

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>