החשיבות של זמן איכות עם הילדים: להם, וגם לכם

הורים, מרגישים שהזמן עובר מהר מידי? כדאי שבכל זאת תעצרו רגע ותעבירו קצת זמן איכות עם הילדים. הזמן הזה הוא יקר מפז, ולזמן עם הילדים יש השפעה עצומה, גם עבורם וגם עבורכם.

(0)

על המשמעות של "זמן" אפשר להתפלסף שעות על גבי שעות, ניתן לומר שהוא גמיש, שהוא יחסי, שהוא מדוד, שהוא עוד המון דברים רבים, אך דבר אחד הוא וודאי, וזה שלא ניתן להשיב אותו אחורה. ובכל זאת, בין העבודה, המטלות, הזוגיות, ההורות, וחיי החברה שלנו (אם עוד נשארו כאלה!),  נדמה שלפעמים אנו שוכחים להקדיש את הזמן שלנו לדברים שהכי חשובים לנו. ובכן, בעוד שלזמן איכות אישי יש חשיבות עצומה, כאשר מדובר בזמן איכות עם הילדים מדובר בחשיבות פי כמה וכמה. למעשה, זמן עם הילדים, זה הרבה מעבר לטיפול וטיפוח, ולזמן איכות עם הילדים יש את היכולת להשפיע על העתיד שלהם ועל התפיסה שלהם לגבי החיים. קיבלנו את תשומת ליבכם המלאה? בואו נמשיך.

 

אז מדוע זמן איכות עם הילדים הוא חשוב?

התשובה לשאלה זו מתחלקת לשני אלמנטים, האלמנט הרגשי והאלמנט החינוכי.

האלמנט הרגשי – כאשר מדובר באלמנט הרגשי, לילדים שחולקים עם הוריהם זמן איכות באופן קבוע, יש את היכולות לייצר קשרים רגשיים חזקים יותר עם הסביבה, ואף מחקרים מצאו כי בין משפחות שנוהגות לקיים פעילויות קבוצתיות קיים קשר חזק ויכולת הסתגלות גבוהה יותר לקשיים ואתגרים.

בנוסף, כאשר מטפחים תקשורת פתוחה עם הילדים דרך פעילויות מהנות שונות, הילדים מרגישים בנוח יותר להיפתח ולדבר עם הוריהם על תחושותיהם ורגשותיהם בכנות וללא פחד מביקורת, אלמנט שהוא קריטי להתפתחות האישית ולבניית הביטחון העצמי של הילד, ועל כמה וכמה בימינו, כאשר לעיתים הסביבה מערימה קשיים ואף עלולה להיות פוגענית. כמו כן, צריך לזכור שכיום הילדים שלנו חשופים לרשתות החברתיות ולבריונות ברשת, וזמן איכות עם הילדים זה המקום שלנו כהורים לעזור להם בהתמודדות, ולייצר להם "חלל" בטוח, מוגן, ואוהב.

האלמנט החינוכי – ובכן, על פי מחקרים, זמן איכות עם הילדים מקטין משמעותית את הסיכויים שלהם ליפול להתמכרויות ולסגל לעצמם התנהגויות מסוכנות, ואף על פי מחקר שנעשה על ידי המרכז הלאומי להתמכרות לסמים ואלכוהול דרך אוניברסיטת אריזונה סטייט שבארה"ב, עלה כי בקרב ילדים ובני נוער המגיעים ממשפחות שאינן נוהגת לערוך ארוחות ערב משפחתיות, קיים סיכוי פי שניים יותר גבוה שהם יתחילו בשימוש בניקוטין ובשתיית באלכוהול, וסיכוי של פי אחד וחצי יותר שהם יחלו להשתמש במריחואנה. מעבר לכך, ילדים שמרבים לאכול עם משפחותיהם נהנים מתזונה בריאה הרבה יותר בהשוואה לאלו שלא.

לתשומת ליבכם. לא פחות חשוב, לזמן עם הילדים יש גם השפעה על ההישגים האקדמיים שלהם, וככל שתסייעו להם בשיעורים ובמשימות לימודיות, הביצועים שלהם יהיו גבוהים יותר.

אז באילו דרכים ניתן לבלות זמן איכות עם הילדים?

זמן איכות עם הילדים ממש לא מחייב איזושהי פעילות "גרנדיוזית", נהפכו. הרבה יותר חשוב לקיים זמני איכות קבועים ושגרתיים, ניתן לסייע להם בהכנת שיעורי הבית, לצאת איתם לרכיבה על אופניים, לשחק איתם במשחקים בייתים, לבשל איתם, ללכת איתם לקניות, לרדת איתם לפארק וכדומה. לבסוף, מה שחשוב, זה שהם יידעו שיש לכם זמן עבורם ושלא מדובר "באירוע מיוחד".

כמו כן, חשוב להבין שדרך הפעולות הללו, אתם לא רק מביעים את אהבתכם ואת הדאגה להם, ומחזקים אותם נפשית ורגשית, אלא גם את עצמכם כהורים. בין הלחצים היומיומיים והאחריות הכבדה שמוטלת עליכם כאנשים בוגרים, אתם תופתעו לגלות כמה זמן איכות עם הילדים יכול לסייע גם לכם, ולהסב לכם תחושת רווחה, רוגע, אושר, אנרגיה, ובעיקר אהבה. אלו הצחקוקים הקלילים, התמימות, היופי, וההבנה שכמו שהם צריכים מכם אהבה ללא תנאים, כך גם אתם צריכים זאת מהם.

זכרו, בסופו של יום, מעבר לכך שהמשפחה שלנו היא הדבר היקר לנו מכל, התא המשפחתי שלנו הוא "השבט" שלנו והבית שלנו, ולמרות שלא תמיד קל, ולא תמיד פשוט, וודאי לא תמיד יש זמן, בילויים משותפים עם הילדים ובן/בת הזוג הם בדיוק המקום שבו אנו יוצרים זיכרונות חשובים ומשמעותיים, שיום אחד הילדים שלכם יקרו להם "זיכרונות ילדות"

אולי יעניין אותך גם

חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

אנשים אומרים שמוטיבציה לא מחזיקה הרבה זמן. גם מקלחת לא, לכן אנו ממליצים אותה על בסיס יומי

זיג זיגלר

בחיים לא הכל קורה מיד, ובוודאי שלא בקצב שאתם מצפים שיקרה. למדו לגלות סבלנות: הטוב עוד לפניכם 🙂

כל עכבה לטובה.

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

מומלצים לצפייה

אוטו השנה של ישראל 2024

היאכטות היקרות ביותר בעולם

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>