השקעות נדל"ן ביוון: לפעמים משתלם לערבב ביזנס אנד פלז'ר

חושבים על להשקיע בנכסים בחו"ל? אז ממש מתחת לאף שלכם נמצא היעד המושלם להשקעות נדל"ן , יוון כמובן.

(0)

יוון היא בוודאות "השכנה" האהובה עלינו, ולמרות שאנו לא חולקים עמה גבולות, כולנו יודעים  שבמרחק טיסה קצרצרה מישראל, מחכה לנו אחת המדינות היפות בעולם שחולקת איתנו את המנטליות הים תיכונית, את התרבות המערבית, וכמובן את האקלים החם והקיצי שאנו כה אוהבים. ועדיין, בעוד שבעבור רוב הישראלים יוון היא יעד תיירותי קסום לחופשות קיץ, עבור משקיעי הנדל"ן, יוון כבר ממזמן הפכה לאחד היעדים האטרקטיביים להשקעות בנכסים, וזאת בעקבות יתרונותיה הרבים של המדינה (שעליהם נפרט בהמשך!). אך היכן כדאי להשקיע ביוון? מה היתרונות לכך? ומה חשוב לדעת בטרם מבצעים השקעה? כל התשובות לפניכם, יאסו.

 

אז מדוע יוון הפכה להיות יעד נהדר להשקעת נדל"ן?

עם משבר כלכלי ופוליטי קשה, קריסת שוק האג"ח של יוון בשנת 2009, מיתון עמוק מאוד בשנת 2020, ואינפלציה עולמית השנה אין ספק שיוון עברה עשור (פלוס!) לא פשוט. ובכל זאת, למרות שיוון עדיין נמצאת בשלבי התאוששות היא בהחלט יעד מצוין להשקעת נדל"ן. מדוע? מכיוון שיוון מושכת תיירים מכל העולם בכל ימות השנה, והיא מעניקה למשקיעים היצע עצום של נכסים, ביטחון חברתי ומדיני, עלויות נמוכות, ואיכות חיים גבוהה. כמו כן, בהיותה חלק מהאיחוד האירופאי, יוון מציעה למשקיעים בה הטבות מהותיות כגון האפשרות להישאר ולגור במדינה, מעבר חופשי בין כל מדינות שנגן, הוצאת כרטיס תושב יווני, ואף את האופציה לקבל אזרחות יוונית בעתיד.

 

אילו אפשרויות להשקעות נדל"ן קיימות ביוון?

שטחה של יוון הוא עצום (פי שישה יותר גדול משטחה של ישראל), וקיימות אפשרויות רבות להשקעות נדל"ן הן מבחינת מיקום גיאוגרפי והן מבחינת טווח תקציב. אממה, כיוון שהליבה הכלכלית של יוון היא תיירות, הרבה משקיעים פוטנציאלים בוחרים להשקיע בנכסים שיכולים להניב מענף התיירות השופע, ומשקיעים בנכסים שנמצאים באיים השונים ובקרבת הים, וכמובן בעיר הבירה אתונה.

כמו כן, בעוד שניתן גם להשקיע בבנייני משרדים, מדובר בעסקאות הדורשות תקציבים גבוהים במיוחד העומדים על מיליוני יורו, והסיבה לכך נובעת מהעובדה שחל איסור להקים באתונה מבנים מעל 150 מטר מעל פני הים (כלומר מעל גובה האקרופוליס), ונדרש שטח בנייה גדול יותר (כי הבנייה מתפרשת לרוחב ולא לגובה!). אפשרות נוספת אך יקרה להשקעת נדל"ן היא השקעה בנכסי מגורים באזורי המטרופולין של יוון. אך מדוע מדובר בהשקעה יקרה? מכיוון שבהווה אין מספיק נכסים בודדים למכירה, והאלטרנטיבה השכיחה ביותר היא השקעה בפרויקט מגורים המורכב מעשרות דירות בודדות, או השקעה בהסבה של בניין משרדים לבניין מגורים. חשוב לציין שיוון מושכת אליה לא רק משקיעים עסקיים מהארץ, אלא גם ישראלים רבים הבוחרים לרכוש וילת/דירת נופש ביוון וזאת גם למטרת השקעה, גם למטרות פרטיות, ולעיתים גם למטרת הגירה.

 

היכן כדאי להשקיע ביוון?

ביוון יש מנעד רחב של מחירים, וכדי לדעת היכן כדאי להשקיע חשוב להתמקד בתקציב ובמטרת ההשקעה. למשל, אתונה זה מקום נהדר להשקיע עבור נכס להשכרה גם לטווח קצר, אך גם לטווח ארוך. הסיבה לכך היא שמעבר לכך שבאתונה יש תיירות קבועה וביקוש לדירות לטווח קצר, יש גם המון סטודנטים שמגיעים ללמוד באוניברסיטה, ומהגרים חיצוניים שמגיעים למטרת עבודה. לעומת זאת, אם הנכם מעוניינים להשקיע בדירת נופש, אז מאוד מומלץ להשקיע בנכסים להשכרה בריביירה האתונאית, בפארוס, בסנטוריני ובכרתים. אך כמה עולה להשקיע בנכס ביוון? ובכן,המחיר הממוצע של הדירות הוא כ-1,500 אירו למ"ר כאשר המחירים משתנים מאזור לאזור. לדוגמה, המחיר באתונה ובסנטוריני נע בין 1,000-4,000 אירו למ"ר, בוכרתים בין 800-2,000 אירו למ"ר.

 

האם זה זמן טוב לבצע השקעת נדל"ן ביוון?

נכון לשנת 2022, שוק הנדל"ן ביוון מסומן בתחזית חיובית, ולפי נתוני הבנק של יוון, מחירי הנכסים למגורים בערים היווניות עלו ב-8.35% בהשוואה לרבעון השלישי של 2021. חשוב לציין שמדובר  בצמיחה משמעותית של 3.91% שלא נראתה מאז הרבעון הראשון של שנת 2007. במילים אחרות? זה בהחלט זמן טוב לבצע השקעת נדל"ן ביוון.

 

מהם הסיכונים שחייבים להכיר בטרם מבצעים השקעת נדל"ן ביוון?

בפן הכלכלי, בעוד שיוון בתהליכי התאוששות, היא עדיין "חלשה" והצרות הכלכליות שלה עדיין לא הסתיימו. ולכן, למרות שהיא כרגע נמצאת במגמת עלייה והתייצבות, יש לקחת זאת בחשבון.  סיכון נוסף, זה גובה המיסוי, ועד לפני שנת 2019 שנבחרה במדינה ממשלה חדשה, הממשלה הקודמת העלתה את עלות המיסים כשבע פעמים. למרות שכרגע אין סימנים למצב כזה, חשוב לזכור שאין לדעת מה צופן העתיד. אך מה הסיכון הגדול ביותר? ובכן, התשובה לכך היא מיתון עולמי, אך מדובר בסיכון שמאיים על כל סוג השקעה ובכל העולם. כך או כך, בהווה יוון מציעה נכסים מניבים רבים והיא בהחלט אופציה נפלאה למי שמעוניין להשקיע בנדל"ן ולא יכול להרשות זאת לעצמו בארץ.

אולי יעניין אותך גם

מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

תשמור את החוויות בזיכרון שלך כי הן אלה שיעצבו אותך ויתנו משמעות לזמן הארוך של פה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי

ווינסטון צ'רצ'יל

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

בתי המלון החדשים באילת

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>