השקעת נדל"ן באירופה: ממזרח ועד מערב

בעוד שבישראל רבים לא יכולים להרשות לעצמם להשקיע בנדל"ן, אירופה דווקא פורסת בפנינו מבחר אדיר של אפשרויות נדל"ן ובמחירים נוחים. אך האם בכלל משתלם לבצע השקעת נדל"ן באירופה ומה הסיכונים המתלווים לכך? בואו נעשה לכם סדר

(0)

אם הייתם רוצים להשקיע בנכס מניב ובמחיר נוח, ולהנות מתשואה גבוהה, אז לפחות לעת עתה, שוק הנדל"ן בישראל לא יכול לתת לכם מענה, ולצערנו המחירים הגבוהים והבלתי אפשריים רק ממשיכים לעלות. יחד עם זאת, כשמדובר בהשקעות נדל"ן, כל העולם בכף ידנו, וקיימות אינסוף אפשרויות השקעה אטרקטיביות במדינות שמעבר לים. למעשה, מדובר בתופעה שכיחה למדי שרק ממשיכה לצבור תאוצה משנה לשנה, ומשקיעים ישראלים רבים בוחרים באלטרנטיבה המשתלמת ביותר ולהשקיע בנדל"ן ברחבי אירופה.

 

אך מהם היתרונות של השקעת נדל"ן באירופה

מחירי הנדל"ן

באירופה ניתן למצוא טווח עצום של מחירי נדל"ן, והמחירים מאוד תלויים במדינה, באזור, ובעיר שבוחרים להשקיע, כאשר קיימים הבדלים מובהקים בין מחירי הנדל"ן במערב אירופה ממחירי הנדל"ן במזרח אירופה. לדוגמא, אם נסתכל על ברלין ולונדון שהינן נחשבות לשתי ערים מבוססות ועשירות במערב אירופה, אז נראה שמחירי הנכסים גבוהים (ביחס לשאר מדינות אירופה, לא ביחס לישראל!), אך התשואות והשכירות נמוכות יחסית. לעומת זאת, בערים מתפתחות במזרח אירופה כגון ורשה, בוקרשט או וילנה ניתן להשקיע בנכסים זולים יותר עם שיעורי צמיחה גבוהים יותר. כך או כך, אירופה מציעה אפשרויות השקעה רבות ובמנעד מחירים רחב במיוחד.

גובה התשואה

באירופה (ובעיקר במזרח אירופה!) ניתן למצוא נכסים רבים שהתשואה שלהם היא גבוהה משמעותית באופן יחסי להשקעה מה שהופך אותם להשקעות משתלמות במיוחד. יחד עם זאת, חשוב לציין שבמרבית מדינות האיחוד האירופאי קיים פיקוח על מחירי השכירות, ובגרמניה למשל קיים פיקוח על כמה וכמה מהערים המרכזיות כגון כולל המבורג, ברלין, שטוטגרט ומינכן, שקובע שדמי השכירות לא יכולים להיות גבוהים ביותר מ-10 אחוזים מהשכר היחסי המקומי.

 מרחקי טיסה קצרים

עבור משקיעים רבים, העובדה שאירופה נמצאת במרחק טיסה יחסית קצרה זה יתרון עצום. בין אם מדובר באלמנט פסיכולוגי או רציונלי, אין ספק שזה מאפשר למשקיע המתעניין לטוס ולבחון את הנכס מקרוב

.

השקעת נדל"ן באירופה: היכן הכי מומלץ להשקיע?

מזרח אירופה – אז למרות שחושבים על השקעת נדל"ן באירופה אי אפשר שלא לחשוב על המערב העשיר והמוכר, אנחנו דווקא מעדיפים להתחיל מהמקומות המומלצים במזרח היבשת. אכן כן, מזרח אירופה מהווה אדמה פורייה להשקעות נדל"ן ובמיוחד אם התקציב שלכם הוא יחסית נמוך יותר. כמו כן, למרות שבעבר ישראלים רבים היו נוהגים להשקיע בנכסים ברומניה, בבולגריה ובאוקראינה (שעליה מיד נפרט), כיום כבר אפשר להוסיף לרשימה את פולין (וורשה) הונגריה (בודפשט), צ'כיה (פראג), ולטביה (ריגה). יחד עם זאת, ובהקשר ישיר לאוקראינה, חשוב לומר שלמרות שבמזרח אירופה ניתן למצוא הזדמנויות נדל"ן רבות וטובות, כאשר מדובר במדינות שאינן שייכות לנאט"ו קיים סיכון שיש לקחת בחשבון. בפועל, אוקראינה הייתה אחת מהיעדים האטרקטיביים ביותר להשקעות נדל"ן בקרב ישראלים, והמלחמה הלא צפויה שפרצה שם, גרמה למשקיעים רבים לאבד את ההשקעה שלהם.

מערב אירופה – לחלקה המערבי של אירופה בהחלט ניתן לקרוא מעצמה. בין אם מדובר בברלין, מינכן, לונדון, פריז, ברצלונה, מדריד, אמסטרדם וכן הלאה, מדינות המערב מושכות אליהן תיירות עולמית, סטודנטים, שליחויות, יזמים, משקיעים ועוד, והביקוש ליעדים הללו אינו פוסק לעולם. ועדיין, למרות שמחירי הנדל"ן שם לא גבוהים כמו בארץ, הם עדיין נחשבים לגבוהים ואינם מתאימים למי שמעוניין בהשקעה יחסית נמוכה, ומעבר לכך, כפי שכבר ציינו, בחלק מהמקומות יש פיקוח שכירויות, מה שמגביל את גובה התשואה. אז האם מומלץ להשקיע שם? התשובה היא כן, כיוון שמדובר במדינות עם יציבות כלכלית ופוליטית ושווקים מבוססים ואמינים.

 

לסיכום, אילו פרמטרים יש לשקול בטרם מבצעים השקעת נדל"ן באירופה?

ראשית, עליכם לבסס את הבחירה שלכם לא רק על פי מחיר ההשקעה וגובה התשואה המוערכת, אלא גם על פי המצב הפוליטי והכלכלי של המדינה, וחובה לוודא שמדובר ביעד שקיים לו ביקוש, הגירה פנימית, מקומות עבודה (אוניברסיטה זה תמיד בונוס) תהליכי פיתוח והשקעה, וכן הלאה. כמובן שגם למחיר ההשקעה יש משקל עצום, ומאוד חשוב ואף הכרחי להשקיע אך ורק בנכס שעומד בתקציב שלכם (וזה תקף לגבי כל השקעה, בין אם מדובר בהשקעת נדל"ן באירופה, בארץ, או בכל תחום פיננסי אחר). כמו כן, עליכם ללמוד ולהכיר לעומק את הרגולציה והבירוקרטיה המקומית של אותה מדינה, וחשוב שתמצאו חברה/ישות מקומית שתנהל את הנכס עבורכם. עצה שלנו? (עצה טובה וחשובה!) אל תתחילו את התהליך הזה ללא ייעוץ וליווי של אנשי נדל"ן מקצועיים המתמחים בשוק הנדל"ן המקומי. בסופו של יום מדובר במדינה זרה, בתרבות שונה, ובהשקעה כספית לא מבוטלת, ובארץ יש חברות נדל"ן רבות ואמינות המתמחות בשוק הנדל"ן האירופאי.

אולי יעניין אותך גם

ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

תאמינו שיש סיבה לכל דבר שקורה בעולם וקורה לנו. אם אנחנו מזמנים לנו שפע, השפע יגיע. אם אנחנו מזמנים רע, כנראה שהרע יגיע. ובקיצור – מחשבות חיוביות יעזרו במקרה הזה.

איש חכם

אדם חייב להיות מוכן לוותר על מי שהוא, כדי להפוך למי שהוא יכול להיות

איינשטיין

אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי

ווינסטון צ'רצ'יל

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>