השקעת נדל"ן בבודפשט: השילוב של ביטחון, מחירים, ותשואה משתלמת

ביטחון כלכלי הוא קריטי לחיים נטולי דאגות כלכליות, והשקעת נדל"ן בבודפשט בהחלט יכולה להוות אסטרטגיה מועילה לכך. אך מדוע דווקא בודפשט ,והאם צריך לקחת בחשבון את האנטישמיות הגוברת באירופה? בואו נרחיב.

(0)

אם נודה באמת, עבור רבים מאיתנו, שוק הנדל"ן בישראל ממש לא הותיר לנו ברירה אלא לחפש אפיקי השקעות נדל"ן מעבר לים. המחירים הגבוהים, הריבית, ההיצע היחסית נמוך ביחס לביקוש, וכן הלאה לא בדיוק מאפשרים לרבים מאזרחי ישראל לרכוש דירה, ובטח לא כהשקעה. כמו כן, כיוון שמאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל הופסקו פרויקטים רבים של בניה בעקבות מחסור בעובדים זרים (וכמובן העובדים הפלסטינים), סבירות גבוהה מאוד שבעתיד ההיצע עוד צפוי לרדת, מה שבוודאי לא הולך להקל על משקיעים פוטנציאליים ותושבים למצוא דירה חדשה במחיר נוח. החדשות הטובות? בשביל זה אפשר להשקיע בנדל"ן בחו"ל, ואם יש מקום אחד שמושך אליו משקיעים ישראלים רבים (ובצדק!), זו העיר בודפשט שבהונגריה. 

 

השקעת נדל"ן בבודפשט: מדוע זוהי השקעה טובה? 

נתחיל ונאמר שהשקעת נדל"ן בבודפשט היא מניבה במיוחד כאשר מדובר בהשקעה לצרכי תיירות. מה הכוונה? ובכן, בעשור האחרון בודפשט הפכה לאחת מהערים התיירותיות בעולם והזדמנויות השכירות גבוהות במיוחד בתקופות השיא. כמו כן, מחירי הנדל"ן בבודפשט נמוכים בהשוואה למרבית המטרופוליטניים באירופה, מה שמציע רווח גבוה יותר להשקעה ראשונית נמוכה (למשל 130,000 יורו!) בנוסף, בניגוד למדינות אחרות באירופה, המדיניות הממשלתית של הונגריה תומכת במשקיעים זרים, ולא רק מעניקה הקלות בקבלת אשרות, אלא גם כוללת הגבלות מינימליות על השכרת נכסים לתיירים. רק כדי לסבר את אוזניכם, ערך הדירות בעיר בודפשט, מציג עליה של  בין 12% ל-16% בשנה,, וכאשר מדובר בדירות לצורך אירוח תיירים, תשואת שכ"ד נעה בין 8% ל-12%, דבר שמייצר תשואה גבוה לבעלי הנכסים כך או כך. פקטור נוסף שמעלה את ערך הדירות בעיר והופך את ההשקעת נדל"ן בבודפשט למניבה, זו ההגירה הפנימית והמתמשכת לעיר. רבים מתושבי המדינה בוחרים לעבור אל עיר בירתם כיוון שהיא מציעה הרבה יותר מקומות עבודה, ואיכות חיים גבוהה יותר, דבר המגביר את הביקוש משמעותית, וכך גם את עליית מחירי הדירות.

 

מה חשוב לדעת לפני שמבצעים השקעת נדל"ן בבודפשט?

יש לבחון מספר גורמים כדי להבטיח החלטה מושכלת. ראשית, חיוני להתייעץ עם מומחי נדל"ן המתמחים באזור הרצוי, שיכולים להציע מידע רלוונטי על המגמות המקומיות, דיני הנדל"ן, והתפתחויות צפויות בשוק. בנוסף, יש לבחון את הפוטנציאל להכנסות משכירות ואת התזוזה במחירי הנדל"ן במיקום הספציפי, ואף חשוב לבחון נתונים דמוגרפיים וכלכליים, כגון הגידול באוכלוסייה ובתעסוקה, כדי להבין טוב יותר את פוטנציאל ההשקעה. כמו כן, חובה (!!!) ללמוד ולהכיר את החוקים המקומיים הקשורים לרכישת נכסים על ידי זרים ולבדוק את רישום הנכס (לכן מומלץ להיעזר במומחים!). עצה שלנו? אומנם בימינו כבר לא חייבים להגיע לנכס כדי להשקיע בו, אך כיוון שהונגריה היא במרחק טיסה של כ-3.5 שעות, אנו מציעים לשקול לטוס לבודפשט, ולהשתתף בסיורי נדל"ן מקומיים, גם כדי לראות את הנכסים מקרוב, אך גם כדי לחוש את האווירה המקומית לפני קבלת החלטת השקעה.

 

האם צריך לחשוש משינוי המדיניות של הממשל ההונגרי בכל הנוגע לדירות אירוח לתיירים?

ובכן, בעוד ששום דבר בחיים הוא לא וודאי, כן אפשר לומר שבבודפשט אלו הם ראשי הרבעים אשר קובעים את המדיניות של כל רובע, והם מאוד מעודדים ומטפחים קליטת תיירות בעיר. למעשה, מנתונים סטטיסטיים חלה התחזקות בתנועת התיירים בבירת הונגריה עם  11.7 מיליון רישומים של לינות על ידי תיירי חוץ, עלייה משמעותית של 19 אחוז בהשוואה ל-2022. יותר מכך, חשוב לציין כי התיירות בבודפשט היא פקטור משמעותי בכלכלת הונגריה, ולכן לא סביר שהם יעשו משהו כדי לחבל בכך. בשורה תחתונה? תמיד יש לקחת בחשבון שינויים שעלולים להתבצע, אך לא קיימת סיבה ממשית לחשוש משינוי המדיניות כלפי השקעת נדל"ן בבודפשט לצרכי תיירות.

 

ועכשיו לשאלת המיליון: האם האנטישמיות הגוברת באירופה היא סיבה לדאגה עבור משקיעים ישראלים?

כפי שוודאי אתם יודעים מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל והלחימה בעזה, רבות ממדינות העולם הפנו אלינו את גבן, והאנטישמיות הרימה את ראשה המכוער במקומות רבים, ובמיוחד באירופה. עם זאת, הונגריה היא אחת ממדינות אירופה שכן המשיכה לעמוד לצידה של ישראל, הביעה את תמיכתה, ונחשבת לידידתנו. למעשה, ישראלים יכולים להסתובב בבטחה בעיר בודפשט, ולהנות ללא חשש מכל מה שיש לה להציע, ואף לאחרונה העיר חנכה כיכר זיכרון במרכז העיר מול בית הכנסת הגדול לזכר הנופלים בשבעה באוקטובר. בנוסף, הרובע היהודי בבודפשט נחשב לאחד הרובעים המרשימים והשלווים בעיר, וזאת בניגוד לערים אחרות באירופה, שם יהודים רבים חיים בחשש ונאלצים להצניע סממנים יהודים. במילים אחרות, דווקא כאשר מדובר בהונגריה, למשקיעים הישראלים אין סיבה לחשוש מיחס מתנכל, או מגישה בעייתית כלפי יהודים וישראלים.

אולי יעניין אותך גם

חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
כפר סבא מתרחבת: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים החל מ-169 אלף ש"ח.

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

אם אתם חסרי ביטחון, נחשו מה, גם שאר העולם. אל תעריכו יותר מידי את התחרות ופחות מידי את עצמכם, יש בכם יותר ממה שאתם חושבים

טי הארב האקר

כרגע אתה ברכבת הרים תאחוז חזק במוט הביטחון ותהנה מהנסיעה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

אוטו השנה של ישראל 2024

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>