השקעות נדל"ן בחו"ל: האם זו העת להשקיע?

כיוון שהנדל"ן בישראל עדיין ממשיך להציג מחירים מוגזמים משקיעים רבים תוהים האם כדאי להם להתחיל ולהשקיע בתקופה זו בנדל"ן בחו"ל, אז מה התשובה? בחיים כמו בעולם ההשקעות שום דבר אינו שחור או לבן

(0)

בין אם אתם משקיעי נדל"ן ותיקים או משקיעי נדל"ן פוטנציאליים ששוקלים לראשונה להשקיע בנדל"ן בחו"ל, יש דברים רבים שחשוב שתדעו לפני שתעשו זאת. בעוד שהשקעות נדל"ן בחו"ל יכולות בהחלט להיות השקעות מצוינות חשוב להבין שלא רק שמדובר במדינות זרות עם רגולציות משלהן, אלא שיש רבדים מקומיים שלמים שחובה לחקור בטרם מבצעים השקעה, ולא מומלץ (בלשון המעטה!) לפעול בפזיזות או על רגל אחת. כמו כן, צריך לזכור שהאינפלציה ושחיקת הכסף משפיעות גם על מדינות אחרות, לכן כשמדובר בהווה בהשקעות נדל"ן בחו"ל, חובה לבחון לעומק את מצב הכלכלה של אותה מדינה בהם אתם מעוניינים להשקיע. במילים אחרות? אין מקום להפתעות.

 

השקעות נדל"ן בחו"ל: תנאי השוק הנוכחיים

כאשר מדובר בהשקעות נדל"ן, תנאי השוק הנוכחיים משחקים תפקיד חשוב מאוד. לדוגמא, בתקופות שבהן הביקוש הוא בשיאו המחירים עולים ובתקופות שהביקוש יורד ויש הרבה פחות קונים, המחירים צפויים לרדת. כלומר, השאלה היא מה מצב שוק הנדל"ן בחו"ל? ובכן, בעוד שהתשובה לשאלה זו היא תלוי מדינה, בימינו אכן קיימת מגמה עולמית שבה הרבה יותר אפשרי למצוא עסקאות נדל"ן זולות. עם זאת, צריך לקחת בחשבון פקטורים שונים והוצאות נוספות כגון מיסוי, תשואה פוטנציאלית, החזר השקעה, אינפלציה, ביקוש שוכרים, עליית הריבית, ועוד שעלולים לדרוש הון עצמי גבוה ללא קשר למחיר הנכס.

 

אז מהן המדינות המועדפות להשקעות נדל"ן בחו"ל בתקופה זו?

ראשית, מאוד מומלץ להשקיע בנדל"ן במדינות מערביות מפותחות (כגון  ארצות הברית, אנגליה ספרד, גרמניה וכדומה). מדוע? מכיוון שבמדינות מפותחות שוק הנדל"ן המקומי הוא הרבה יותר מתקדם ויציב, וקיים דיווח מדויק של מספר עסקאות הנדל"ן, דבר שמסייע לבחון את הנתונים ולעשות החלטה מבוססת ומושכלת. האם מחירי הנדל"ן במדינות אלה גבוהים יותר מאשר במדינות פחות מפותחות?

חד משמעית כן, אך הסיכון הוא נמוך יותר משמעותית וזהו שיקול קריטי שתמיד מומלץ לקחת בחשבון כשמדובר בהשקעות נדל"ן בחו"ל, בהשקעות נדל"ן בארץ, ובכל אפיק השקעה באשר הוא. למעשה, הדוגמא הטובה ביותר לכך היא אוקראינה שבעבר היוותה מוקד השקעות נדל"ן לישראלים רבים. האמת המרה היא שתמיד היה מונח מעל ראשה של אוקראינה יחסים מעורערים עם רוסיה, אך משקיעים רבים בחרו להתעלם מהסיכון הזה בעבור נכסים במחירים אטרקטיביים, וכמובן שהם שילמו על כך ביוקר והפסידו את הנכסים שלהם כאשר רוסיה החלה בתקיפתה על אוקראינה.

באילו נכסי נדל"ן מומלץ להשקיע בחו"ל?

ובכן, בימינו קיימת האטה משמעותית ברכישה של נכסי מגורים, ולכן עבור מי שמעוניין לרכוש נכס מגורים בחו"ל למטרת מכירה ברווח יש לקחת זאת בחשבון שמכירת הנכס לא תתבצע במהירות. עם זאת, יש לומר שבעזרת המחיר הנכון, עדיין ניתן ואפשרי לבצע מכירה במחיר רווח. כלומר, למי שיש זמן וממון, השקעה בפרויקטים יזמיים של נדל"ן מגורים יכולה להיות מצוינת.

כמו כן, רכישת נכס מגורים למטרת השכרה היא בהחלט השקעה מומלצת. בתקופה זו של אינפלציה אנשים רבים מעדיפים להשכיר דירה מאשר להשקיע ברכישה, וניתן לראות שבסקטור זה קיימת יציבות במדינות רבות ואף עלייה במחירי השכירות לאור הביקוש העצום. סוגי נכסים נוספים שהינם מומלצים להשקעות נדל"ן בחו"ל הם נכסים מסחריים כגון חנויות כאשר המחירים של נכסים אלו הם הרבה יותר נמוכים כיום, אך הביקוש אליהם נמצא במגמת עלייה.

בנוסף, בשנים האחרונות הביקוש לנכסי נדל"ן לוגיסטיים גדל משמעותית ולכן מדובר באפיק השקעה לוהט. אך מדוע? כיוון שתופעת הסחר האלקטרוני כבשה את העולם וחברות רבות בארץ ובעולם זקוקות למרכזי לוגיסטיקה ענקיים בעבור הסחורות שלהם. מדובר בנכסי נדל"ן עם תשואה פוטנציאלית גבוהה מאוד, היצע קטן, וביקוש אדיר  במיוחד במדינות אירופה ובגרמניה בפרט .

 

אז מהם הסיכונים הכרוכים בהשקעות נדל"ן בחו"ל?

הסיכון הכי גדול של השקעות נדל"ן בחו"ל טמון בחוסר הניסיון והידע של המשקיע גם בתחום השקעות הנדל"ן עצמו, אך בפרט בכל הרגולציות והבירוקרטיה המשפטית באותה מדינה. כדי לבצע השקעת נדל"ן מוצלחת בחו"ל מומלץ ואף חשוב מאוד להיעזר במשרדי נדל"ן שזוהי ההתמחות שלהם. חשוב לזכור שמעבר לנכס, העסקה נעשית בשפה זרה, ואנשי נדל"ן מקצועיים שמתמחים בנדל"ן המקומי של אותה מדינה יסייעו לכם לבצע השקעה נכונה, אך חשוב מכך, ידאגו לשמור על האינטרסים שלכם גם באותיות הקטנות. שורה תחתונה, רוצים לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל? עשו זאת עם מומחים, אחרת אתם לוקחים סיכון גדול מידי, ובעיקר מיותר.

אולי יעניין אותך גם

חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

כוס יין אדום אחת ביום, ולא יותר, תספק לגוף אנזימים המפחיתים את הסיכוי להתקפי לב, סרטנים שונים ומאטים התפתחות אלצהיימר.

לשתות יין כל ערב

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

אוטו השנה של ישראל 2024

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>