השקעות נדל"ן: בארץ או בחו"ל? זאת השאלה

מתעניינים בהשקעות נדל״ן אך תוהים האם כדאי לכם להשקיע בארץ או בחו"ל? אז בואו נבחן יחדיו את הנושא מקרוב

(0)

בעוד שהביקוש להשקעות נדל"ן רק גדל משנה לשנה, ההיצע להשקעות משתלמות לעיתים נראה קצת מוגבל, ובעיקר בארץ.  לכן, לא פעם עולה הסוגייה "האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל?". ובכן, למרות שלכל השקעת נדל"ן יש יתרונות וחסרונות וכמובן סיכונים, כדי לענות על השאלה הזו צריך לבחון את הנושא לעומק גם בפן הפיננסי אך גם בפן האישי. מדוע? כי בסופו של יום השיקולים להשקעות נדל"ן הן גם כלכליות וגם אישיות וצריך להתייחס לשני האספקטים. אובייקטיביות או סובייקטיביות? בהשקעות נדל"ן נבונות תמיד קיים שילוב של השניים. אז ללא מילים נוספות, בואו נתחיל וונבחן את הנושא לעומק.

 

השקעות נדל"ן בארץ

ובכן, שוק הנדל"ן הישראלי מאז ומתמיד היה "מעט מאתגר"(בלשון המעטה!!). השילוב של המחירים הגבוהים, הבירוקרטיה המקומית, המיסוי, והריבית הגבוהה בנטילת משכנתאות יצרו יחדיו קושי עצום לרכוש דירה, וודאי להשקיע בנכס, ואם זה לא הספיק, אז בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במחירי הנדל"ן מה שאף העצים את הקושי עוד יותר. ועדיין, למי שכן מתאפשר לבצע השקעות נדל"ן, אין ספק שבארץ מדובר בשוק יציב, אטרקטיבי, ובעיקר מניב שתמיד "נהנה" מביקוש יותר גבוה מההיצע.

 

השקעות נדל"ן בחו"ל

כיוון שבארץ צריך הון אישי לא מבוטל כדי לבצע השקעות נדל"ן, משקיעים רבים החלו להשקיע  בנכסים שבמדינות מעבר לים, ושלעיתים הן הרבה יותר משתלמות למשקיע הישראלי. מדוע כך הדבר? מכיוון שבאזורים מסוימים קיים  מיסוי נמוך יותר, רגולציה מאפשרת יותר, ותהליך בירוקרטי מהיר יותר. עד כה נשמע נהדר לא כך? אז בוא נפרט.

 

מה היתרונות של השקעות נדל"ן בארה"ב?

להשקעות נדל"ן בארה"ב יש יתרונות רבים. תחילה, ההיצע הוא רב יותר. בניגוד לישראל שקיים ביקוש גבוה אל מול היצע נמוך (שגם משחק פקטור משמעותי בעלויות!), בארה"ב ניתן למצוא שלל נכסים מניבים בעלות השקעה נמוכה יותר ועל כמה וכמה במדינות ובערים המתפתחות אשר בהן שיעור המס הוא נמוך מאוד. כמו כן, כיוון שרוב האמריקאים אינם בעלי נכס וחיים בשכירות, קיימת שם הגירה פנימית מסיבית.

בנוסף, אי אפשר להתעלם שעם ההיצע הרחב גם קיים טווח רחב של עלויות, כך שקיימות שם אפשרויות  השקעה לאנשים שלא בהכרח יכולים להרשות לעצמם להשקיע בארץ. לא פחות חשוב, אופי המיסוי והתהליך הבירוקרטי בארה"ב הוא שונה מבארץ (ראוי לציין שזה משתנה ממשינה למדינה!), ובעקבות זאת, במרבית מהמקרים תהליך ההשקעה הוא מהיר יותר וגמיש יותר (בניגוד לארץ כמובן).

 

לעומת זאת, מהן היתרונות של השקעות נדל"ן באירופה?

אז בעוד שמחירי דירות ושווי התשואות השנתיות במדינות מערב אירופה הן יחסית דומות לאלו שבארץ, במזרח אירופה בהחלט ניתן למצוא אפשרויות השקעה משתלמות ובעלות יחסית נמוכה. כמו כן, כיוון שאירופה הרבה יותר קרובה לארץ וגם הרבה יותר מוכרת למשקיע הישראלי, הרבה יותר פשוט לטוס ולבחון את הנכס ויתרונותיו לעומק. ולא רק, צריך לזכור שבמזרח אירופה קיימים אזורים שמושכים תיירים מכל העולם כולל מישראל (כגון יוון, בולגריה, גיאורגיה וכדומה) אלמנט שגם מבטיח את הפיתוח שלהם וגם את הביקוש אליהם.

חשוב מאוד לציין שלישראל קיימת אמנת מס משותפת עם מספר מדינות באירופה(המשתנה ממדינה למדינה!) ובמדינות אלו קיימות מדיניות מיסים מקלה עבור משקיעים זרים. לכן, לפני שמשקיעים מאוד חשוב להבין האם קיימת אמנה בין היעד להשקעה לבין ישראל, ובפרט מהו המיסוי הקיים באותה מדינה לרכישת נכס.

 

אז האם כדאי לבצע השקעות נדל"ן בארץ או בחו"ל?

לצערנו, לא ניתן לענות על השאלה הזאת עבורכם, אלא רק אתם יכולים לענות על כך. בפועל, קיימות אפשרויות נפלאות להשקעה בנדל"ן גם בארץ וגם בחו"ל, אך אם נודה בכך או לא, רובנו נעדיף להשקיע בשוק הנדל"ן המקומי וזאת מכיוון שאנו בקיאים הרבה יותר באזורים ובמחירים, ולרבים הרבה יותר נוח להשקיע בנכס שיש להם אליו גישה מהירה בכל עת.

יחד עם זאת, לאלו שלא יכולים להרשות לעצמם להשקיע בנדל"ן בארץ, ולא נרתעים מהשקעות נדל"ן בחו"ל ומיעדים שייתכן והם לא מכירים, מאוד כדאי לשקול השקעות נדל"ן בחו"ל (כי בארץ לא נראה ירידת מחירים בקרוב!). כך או כך, לפני שאתם עושים החלטה, מומלץ (וחשוב!) להתייעץ עם אנשי מקצוע מובילים, שגם יסייעו לכם להחליט, וגם ילוו אתכם לאורך בתהליך.

אולי יעניין אותך גם

חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

שתו מים – שתייה מרובה של מים מאטה תהליכים של הזדקנות העור, משפרת את פעילות מערכת העיכול ואפילו מסייעת לתחושת שובע.

המרכז הרפואי שמיר

אם אתם חסרי ביטחון, נחשו מה, גם שאר העולם. אל תעריכו יותר מידי את התחרות ופחות מידי את עצמכם, יש בכם יותר ממה שאתם חושבים

טי הארב האקר

הליכה יומית קצרה משפרת את יכולות המוח בגיל מבוגר ועוצרת ירידה בזיכרון. אנשים מבוגרים המקפידים ללכת כל יום מראים יכולות קוגניטיביות משופרות ויכולת קבלת החלטות טובה.

ללכת ברגל

מומלצים לצפייה

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

בתי המלון החדשים באילת

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>