השקעה בשוק ההון: בדקו אם הנכם זכאים להחזרי מס על רווחי הון

אם המילה "מס" מעלה בכם אוטומטית אסוציאציה שלילית ייתכן ואנו עומדים לשנות זאת. השקעתם בשוק ההון? ייתכן ומגיע לכם החזרי מס. תודו שזה מעלה בכם חיוך.

(0)

מידי שנה עשרות אלפי ישראלים משקיעים בשוק ההון ורבים מהם אינם יודעים כי ייתכן והם זכאים להחזרי מס בשווי של אלפי שקלים. ובכן, אנחנו כאן כדי לשנות זאת וכדי להסביר מי אכן זכאי, מדוע, וכיצד מתבצע התהליך של דרישת החזר המס. אז אם זמן זה כסף, לזמן שתקציבו לקריאת המאמר הזה בהחלט יש ערך פיננסי עבורכם, וחשוב מכך, הגיע הזמן שתכירו את הזכויות שלכם ולא רק את החובות.

 

מה הקשר בין מס הכנסה ורווחי ההשקעות שלכם בשוק ההון?

כל משקיע בשוק ההון יודע שעליו לשלם מס על הרווחים של ההשקעות שלו הנקראים גם "רווחי הון". למעשה, אם רכשתם מנייה בסכום מסוים ומכרתם אותה ברווח תצטרכו לדווח ולשלם למס הכנסה מס של 25% ללא קשר לגובה הכנסת ההשקעה למס הכנסה. בפועל המס מחושב לפי ניכוי הצמדה על פי ערכו של הרווח הריאלי, ובסנכרון עם המדדים הקיימים במשק, והוא חל על ריבית, אגרות חוב, ניירות ערך, מניות, ודיבידנדים.

 

מה המשמעות של קיזוז הפסדים מתשלומי מס?

עבור עצמאים וחברות גדולות הגשת דוחות לקיזוז הפסדים של השקעה בשוק ההון היו חלק מהנוהל, אך בשנת 2012 נכנסה רפורמה חדשה שהעניקה זכאות להגשת בקשה זו גם לשכירים שמשקיעים בניירות ערך. המשמעות של הדבר היא שבמידה ומכרתם ניירות ערך בסכום של רווח
(לדוגמא 40 אלף ש"ח), אך הפסדתם 10,000 ש"ח על מניה נוספת, אז בעקבות קיזוז ההפסדים תידרשו לשלם מס אך ורק על ההפרש (30 אלף ש"ח).  עם זאת, יש לציין שישנן קבוצות אוכלוסין הזכאיות לפטור/הקלת מס, כגון גמלאים, וזאת על פי סעיף 25ד' לפקודת המס.

 

אז כיצד ניתן לקבל החזר מס על רווח השקעה בשוק ההון?

ובכן, כדי שתהנו מהחזרי מס על רווחי הון עליכם להגיש למס הכנסה דוח שנתי כדי שהם יוכלו לראות את ההכנסות אל מול ההפסדים ויחשבנו כמה עליהם לקזז. טופס הבקשה נקרא טופס 867 והוא מפרט ומסכם את כל פעולות ההשקעה שביצעתם כולל חיובי המס שכבר שולמו על ידכם. כמו כן, הטופס מתחלק לשלושה חלקים:

  1. חלק א'- ריכוז המידע על רווח והפסדי הון ממסחר בניירות ערך.
  2. חלק ב'- מפרט על מכשירים פיננסים לא סחירים.
  3. חלק ג'- מפרט על ריווחי הדיבידנדים, ועל ריביות מניירות ערך.

את הטופס מקבלים מהבנק וניתן להגיש אותו עד 6 שנים לאחר שנת המס ואף לקזז את הרווחים וההפסדים בין השנים הללו. יחד עם זאת, לשם כך עליכם לגשת ללשכת פקיד שומת המס ולהגיש את הטפסים. כך או כך, אם מעולם לא ביקשתם החזרי מס ועדיין לא עברו 6 שנים כדאי לכם להגיש בקשה רטרואקטיבית ולקבל את ההחזרים להם אתם זכאים מרשות המס.

 

החזרי מס על רווחי השקעה בשוק ההון: האם מומלץ להיעזר ביועצי מס?

התשובה לשאלה זו מתחלקת לשניים. ראשית, נתחיל ונאמר שאכן ניתן לבצע את תהליך הבקשה באופן עצמאי וזו ממש לא חובה להיעזר ביועצי מס. יחד עם זאת, אם תשאלו אותנו, למי שאינו בקיא בנושא יהיה הרבה יותר קל עם ליווי של יועץ מס. מדוע? מכיוון שמומחים בתחום המס יידעו כיצד להשתמש בחוקי המס לטובתכם ולמזער את "הנזק", או במילים אחרות את ההפסדים.

כמו כן, כאשר מדובר בריבוי השקעות בכמה חשבונות בנקים, ליועץ מס יהיה הרבה יותר קל "לפשט" את המורכבות של הדבר ולרכז אותן לדוח בצורה יסודית, מפורטת, ומקצועית. בסופו של יום, למרות שאתם זכאים להחזרי מס, חשוב שדו"ח הבקשה יהיה מדויק ומפורט בהתאם לדרישות של רשות המיסים, וזאת כדי שלא תהיה להם שום לגיטימציה לדחות את הבקשה, או לחילופין להחזיר פחות ממה שבפועל מגיע לכם. אז האם אתם יכולים לעשות זאת לבד? התשובה היא כן. אך האם כדאי לכם לעשות זאת לבד? חד משמעית לא, והכסף שתשקיעו ביועץ מס הוא הרבה פחות מהכסף שאתם עלולים להפסיד ללא הסיוע שלו, קחו זאת בחשבון.

אולי יעניין אותך גם

מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

בחיים לא הכל קורה מיד, ובוודאי שלא בקצב שאתם מצפים שיקרה. למדו לגלות סבלנות: הטוב עוד לפניכם 🙂

כל עכבה לטובה.

כרגע אתה ברכבת הרים תאחוז חזק במוט הביטחון ותהנה מהנסיעה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

בתי המלון החדשים באילת

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>