השכרת דירות לטווח קצר בניו יורק: ההגבלות החדשות נכנסו לתוקף

המודל של השכרת דירות לטווח קצר הוא נפוץ ומוכר בארץ ובעולם. עם זאת, העיר ניו יורק החליטה שהגיע הזמן להטיל עליו לא מעט מגבלות, ולצערם של בעלי הדירות ממש בימים אלו הוא נכנס לתוקף. אך במה מדובר וכיצד זה עלול לפגוע בפלטפורמת Airbnb בעיר שלא ישנה לעולם?

(0)

אם צרת רבים היא חצי נחמה, אז כנראה שתשמחו לדעת שתל אביב היא ממש לא העיר המרכזית היחידה שסובלת ממשבר דיור. למעשה, גם בעיר ניו יורק שנחשבת למרכז הסחר העולמי קיימות בעיות רבות סביב הנושא, ובניסיון לחזק את שוק הדיור הם החליטו לנקוט צעדים כנגד השכרות דירות לטווח קצר. בפועל, ניו יורק היא לא הראשונה שרואה בשכירות לטווח קצר בעיה גדולה, כאשר בשנת 2021 העיר פילדלפיה החלה באכיפה של חוק דומה. אז מדוע זה מפריע אתם תוהים? התשובה לכך היא פשוטה: השכרת דירות לטווח קצר מפחיתה משמעותית את היצע הדירות להשכרה לטווח ארוך, דבר שפוגע קשות בתושבי המקום ובאנשים שמחפשים לשכור דירה (נשמע מוכר, לא?).

 

ההגבלות החדשות להשכרת דירות לטווח קצר בניו יורק

אז מהן בעצם ההגבלות החדשות להשכרת דירות לטווח קצר? ובכן, ראשית, מעכשיו קיימת חובת רישום בעירייה. בנוסף, חל איסור על השכרת יחידות שלמות, ובניגוד לקודם ש"המארחים" יכלו להשכיר את הנכס במודל של "מלון" (משמע להשאיר את הדירה לאורחים), בהווה הם מחויבים לשהות בנכס בזמן ההשכרה.

כמו כן, במידה והמארחים לא יצייתו להגבלות החדשות, העונש על הפרתן עלול לעלות להם בקנס שנע בין נ100 דולר ל-5,000 דולר (תלוי בסוג ההפרה!). יש לציין שאכן קיימים מבנים ייעודיים להשכרות לטווח קצר, ועליהם  לא יחולו ההגבלות. כך או כך, מדובר ברעידת אדמה למודל של השכרות דירות לטווח קצר, ועל כמה וכמה עבור אלו שמתפרנסים מכך או זקוקים להכנסה הפסיבית שהיו רגילים אליה עד כה.

 

כיצד ההגבלות החדשות משפיעות ועלולות להשפיע על מודל האירוח?

ובכן, להגבלות החדשות יש השפעה עצומה גם על המארחים אך גם על המתארחים. עבור אלו שראו בהשכרת דירות לטווח קצר בניו יורק פתרון אידיאלי ומשתלם הרבה יותר על פני שהות במלון או באכסנייה, כנראה שייאלצו למצוא פתרון אחר, כיוון שכפי שציינו, מעכשיו הם ייאלצו לחלוק את הנכס עם המארחים (ומי רוצה לעשות דבר כזה, רייט?!).

לעומת זאת עבור המארחים מדובר בפגיעה חמורה הרבה יותר מכיוון שלהגבלות הללו יש השפעה ישירה על ההכנסות שלהם. למעשה, בעיתון היומי וול סטריט ג'ורנל כבר דווח כי כבר משכירים רבים בחרו להוריד את הדירות שלהם מהפלטפורמות השונות, ואף ישנם רבים ששוקלים לעזוב את ניו יורק מכיוון שלא יוכלו להרשות לעצמם מגורים בעיר לאחר אובדן ההכנסה הנוספת. 

 

Airbnb: כיצד מודל האירוח המוכר בעולם מתמודד עם ההגבלות החדשות בניו-יורק?

פלטפורמת Airbnb שנוסדה בשנת 2008 היא הפלטפורמה המובילה בעולם להשכרת דירות לטווח קצר, ואף ניתן לומר שהיא לא רק השפיעה משמעותית על תעשיית האירוח והנסיעות, אלא היא שינתה את הדרך שבה אנשים חשבו על לינה ותיירות. עם השנים החברה הרחיבה את שירותיה ופעילויותיה וכיום Airbnb מאפשרת למארחים שונים בכל העולם לפרסם את הנכסים שלהם דרך האתר ואפליקציה שלהם.

במילים אחרות? כל הפורמט של הפלטפורמה מבוסס על השכרת דירות לטווח קצר, וההגבלות החדשות בניו יורק הן הרבה יותר ממכה בכנף. למעשה, לאחר ההחלטה המשפטית על ההגבלות החדשות, חברת Airbnb פרסמה הנחיה למארחים בניו יורק שעליהם להירשם לעיר או לעבור לאירוח שהות ארוכת טווח במידת האפשר.

כמו כן, הם העלו תלונות על הקצב האיטי של עיריית ניו יורק לאישור בקשות הרישום של המארחים, כאשר נכון ל-25 ביולי, בעוד שהוגשו 1,632 בקשות רישום, רק 141 מהן אושרו. רק כדי לסבר את אוזניכם, על פי הערכות של  Airbnb מידי שנה מפורסמות כ-40 אלף אפשרויות השכרה, וההכנסה השנתית שלהן היא כ-85 מיליון דולר, כך שמדובר בהפסד כלכלי עצום.

אולי יעניין אותך גם

מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי

ווינסטון צ'רצ'יל

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

הדבר היחיד שהוא יותר גרוע מלהתחיל ולהיכשל, הוא לא להתחיל בכלל

סת' גודין

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

בתי המלון החדשים באילת

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>