ההוצאות החודשיות של משק הבית: האם ניתן לחסוך בשנת 2022?

מהי ההוצאה החודשית על אוכל למשפחה ממוצעת בישראל 2022 והאם ניתן לחסוך בקניות? כנראה שהתשובה היא בידכם

(0)

בואו נציין את המובן מאליו: ישראל היא מדינה יקרה ואף יקרה מאוד. תודו שלא ממש הדהמנו אתכם, נכון? ועדיין, אם קיווינו שהמחירים אי פעם ירדו, בפועל, הם דווקא ממשיכים לעלות, והוצאות המשק החודשיות שלנו אט אט הופכות לנטל כלכלי קשה מנשוא. (למען הסר בספק, אנחנו לא מדברים על מסעדות או טייק אווי!). לצערנו, בעוד שישנן הוצאות שניתן לוותר עליהן והינן מוגדרות כמותרות, אוכל הוא ממש לא אחד מהן, ולכן השאלה היחידה שאנו יכולים לשאול את עצמנו זאת "האם ניתן לחסוך בקניות?", וחשוב מכך "כיצד?". אז כדי לענות על כך, בחנו כמה אפשרויות אלטרנטיביות שלא רק יענו לנו על השאלות, אלא גם יראו אם זה אכן משתלם. בואו נבחן את הנתונים יחדיו.

 

ראשית, מהן עלויות משק הבית לשנת 2022 ובכמה הן עלו בארבע שנים האחרונות?

1.

הוצאה חודשית למשק בית משפחה בת 3 נפשות שנת 2018 -2910 ש"ח.

הוצאה חודשית למשק בית משפחה בת 3 נפשות שנת 2022 -3116 ש"ח.

עליה של 206 ש"ח פר חודש, ועליה שנתית של 2472 ש"ח.

2.

הוצאה חודשית למשק בית משפחה בת 4 נפשות שנת 2018 -3343 ש"ח.

הוצאה חודשית למשק בית משפחה בת 4 נפשות שנת 2022 -3583 ש"ח.

עליה של 240 ש"ח פר חודש, ועליה שנתית של 2880 ש"ח.

3.

הוצאה חודשית למשק בית משפחה בת 5 נפשות שנת 2018 -3926 ש"ח.

הוצאה חודשית למשק בית משפחה בת 5 נפשות שנת 2022 -4209 ש"ח.

עליה של 283 פר חודש, ועליה שנתית של 3396 ש"ח.

 

כיצד מגפת הקורונה העלתה את המחירים?

ובכן, מגפת הקורונה הביאה לאינפלציה שהחלה בשנת 2021. הסיבות לכך הן שבשנתיים האחרונות (2020-2022), המשק העולמי חטף מכה קשה ונאלץ לעבוד תחת מגבלות קשות, וזאת עוד כאשר המשיך ולפעול. בין סגרים ממושכים, הגבלות תנועה, והגבלות מס' אנשים בחלל, נוצר מיתון שהשפיע רבות על הכלכלה העולמית. מעבר לכך, צריך לזכור שמרבית המדינות החלו להתמודד עם הוצאות נוספות (שלא היו קיימות לפני הקורונה), כגון סיוע לעסקים, תשלומי חל"תים, ומענקים שונים שנועדו לאזן את המשבר.

כמו כן, צריך לזכור שבעוד שבתקופת הקורונה חלה עלייה דרסטית בביקוש למוצרים ושירותים מקוונים שונים (גם בעקבות שהייה מרובה בבית וגם בעקבות עבודה מהבית!), מפעלים וחברות רבות התקשו לעמוד בביקוש הגבוה (ובעיקר כי גם הם עבדו בהתאם להנחיות שהאטו את קצב התפוקה שלהם!), ומשלוחים רבים מצאו את עצמם "תקועים" בנמלים ובשדות התעופה (שגם פעלו חלקית!), ויצרו קושי עצום לעמוד באספקתם, ובסופו של דבר להאטה בכלל המשק. והתוצאה הסופית? אינפלציה ועלויות המחירים בשנת 2022, כאשר בכל יום אנו שומעים על התייקרות נוספת, ועל כמה וכמה בעלויות המזון.

 

אז האם ניתן לחסוך בקניות החודשיות של משק הבית, וכיצד?

אז אם נשים לרגע בצד את האינפלציה העולמית ואת העובדה שבישראל נקודת הפתיחה הייתה עוד גבוהה מלפני כן (יחסית למדינות אחרות בעולם!), נראה שעדיין ניתן לחסוך בקניות אם נפעל בצורה מחושבת. קודם כל, פקטור מאוד חשוב זה היכן אתם רוכשים את מוצרי המזון שלכם.  הסיבה לכך היא שבעוד שההתייקרות חלה על כולם, מאז ומתמיד היו רשתות עם מחירים גבוהים יותר וגבוהים פחות, וזה מאוד מומלץ  לוותר על הנוחות של הסופר אליו אתם רגילים ולפנות לרשת שמציעה מחירים נמוכים יותר ומבצעים אטרקטיביים. דרך נוספת היא קניית ירקות ופירות לחוד, ובמקום לרכוש אותם בסופר, רכשו אותם בשוק.

 

מדוע זול שם יותר?

מכיוון שחלק מהעלויות הגבוהות של המוצרים בסופר כוללות גם את מכלול ההוצאות שלהם על המקום, התחזוקה, הניקיון, וכמובן החשמל. כמו כן, מאוד מומלץ לוותר על מוצרים מוכנים קפואים ומארזים מוכנים של שניצלים, ירקות, נקניקים, גבינות, וכדומה, ולקנות אותם על פי משקל. חלק מהעלויות הגבוהות יותר של מוצרים אלו בכלל טמונים באריזה, לא חבל? הכי חשוב, זה בניית תקציב, וסדר וארגון. מדוע? כיוון כאשר אתם הולכים לקניות ללא רשימה מסודרת של מצרכים, וללא תקציב שאליו עליכם להיצמד, הרבה יותר קל ליפול לפיתויים מיותרים ויקרים. כך או כך, אם תפעלו בצורה מחושבת ומתוכננת, אתם בהחלט יכולים לחסוך בקניות מיותרות ובעלויות, וזאת מבלי להתפשר על צרכי הבית.

אולי יעניין אותך גם

ויזת זהב ביוון: היתרונות והאפשרויות להשקעה במדינה
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

תשמור את החוויות בזיכרון שלך כי הן אלה שיעצבו אותך ויתנו משמעות לזמן הארוך של פה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

כרגע אתה ברכבת הרים תאחוז חזק במוט הביטחון ותהנה מהנסיעה

ראם מאיר בטיטו הי״ד

אנשים אומרים שמוטיבציה לא מחזיקה הרבה זמן. גם מקלחת לא, לכן אנו ממליצים אותה על בסיס יומי

זיג זיגלר

מומלצים לצפייה

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

אוטו השנה של ישראל 2024

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>