הדרכים לשלב אימוני ספורט יומיים בשגרת עבודה אינטנסיבית

רוצים להתאמן אך לא מוצאים את הזמן? אל תעשו לעצמכם הנחות. פעילות גופנית היא אחד הדברים החשובים ביותר לבריאות הגוף והנפש, ויש דרכים שונות ורבות לארגן קצת זמן לאימון ספורטיבי מהיר ויעיל. אך איך עושים זאת? בואו נגלה לכם.

(0)

בואו נודה באמת, מי מאיתנו לא ויתר על אימון ספורטיבי בגלל חוסר זמן ושעות עבודה מטורפות. בין אם מדובר בתירוץ (לגיטימי!) או בעבודה סביב השעון שמונעת מאיתנו להקציב שעה אחת ביום לפעילות כה חשובה, כולנו חייבים לשנות זאת ולהבין את החשיבות של הדבר. בעוד שאין ספק שלפרנסה יש תפקיד קריטי בחיים של כולנו (ובעיקר בארץ שסובלת מהתייקרות יומיומית!), הגוף שלנו הוא עדיין הכלי החשוב ביותר שיש לנו, ואל לנו להזניח אותו. אך איך בכל זאת בין המטלות היומיומיות, העבודה, והלו"ז המלא שלנו נוכל להתאמן? הכול מתחיל ברצון, בנחישות, ובניהול חכם של סדרי עדיפויות. מוכנים? היכון, הכן, צא!

 

פעילות גופנית מחוץ לחדר כושר

אז נכון שבחדר כושר יש את כל המכשירים האהובים עלינו, שגרת אימונים שאנו רגילים אליה, ומאמן שיודע "לדחוף" כשצריך. עדיין, אין זה אומר שאנו צריכים לחיות בגישה של All or nothing, ועלינו לשלב אימונים קצרים אך יעילים בשגרת החיים העמוסה שלנו. הכיצד? הנה כמה וכמה דרכים להתאמן עבור כל האנשים שסובלים מחוסר זמן, וגם עבור אלה שלא.

  1. אימון בוקר – רגילים לשים את השעון המעורר על 7:00? אז הקדימו את השכמתכם בשעה כדי לבצע אימון בוקר ביתי. בימינו ניתן לרכוש משקולות, הליכונים, ומכשירי ספורט ביתיים כדי לערוך את האימון בביתכם. יחד עם זאת, אימון בוקר דורש הרבה משמעת עצמית וייתכן ולא כולם מוכנים לוותר על עוד שעת שינה.
  2. אימון בדרך לעבודה – אימון זה מיועד לאלו שמקום עבודתם נמצא בעיר מגוריהם. במקום להתנייד למקום עבודתכם עם רכב או תחבורה ציבורית, נסו כל יום להגיע לעבודה ברגל או בעזרת אופניים (לא חשמליות!). הליכה או רכיבה על אופניים הם אימון מצוין לגוף והם מסייעים בשריפת קלוריות ובחיזוק שרירי הרגליים והבטן. (לרוכבים העתידיים, נא לרכוש קסדה!)
  3. אימון בזמן ארוחת הצהריים – כן אנחנו יודעים, ארוחת הצהריים זה זמן מקודש ובמיוחד עבור אלה שעובדים ימים ארוכים. יחד עם זאת, אימון מהיר בזמן ארוחת הצהריים יכול להעניק לכם אנרגיה מחודשת ואף להשפיע לטובה על התפריט שלכם. ככה במקום לאכול ארוחה כבדה ומלאה פחמימות שתעייף אתכם ותגרום לכם לחוש כבדות, תוכלו לעשות אימון במשרד שלכם ולאכול לאחר מכן ארוחה בריאה ומזינה.
  4. תרגול יוגה בערב – נכון שאימון זה הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות אחרי יום ארוך של עבודה? לגיטימי לחלוטין. לכן, במקום לבצע אימון פונקציונלי קשה ומעייף (שאתם עצמכם כבר מותשים) נסו לתרגל יוגה. יוגה לא רק משפרת את הגמישות, ואת השרירים, היא גם מסייעת בחילוף חומרים, בריאות הלב ומחזור הדם, והכי חשוב? היא מהווה אימון מרוכז עם הרבה פחות מאמץ ובצורה הרבה יותר מרגיעה. נשמע נהדר לפני השינה לא?
  5. ריצה – היופי בריצה זה שאין צורך בשום מכשיר, אביזר, או מנוי לחדר כושר, כל מה שעליכם לעשות זה לשים נעלי ספורט לקחת בקבוק מים ולהתחיל בריצה איטית בסביבתכם הקרובה. ניתן לעשות זאת השכם בבוקר או בשעות הערב המאוחרות, ובכל פעם תוכלו להרגיש כיצד אתם מתחזקים ומשפרים את הסיבולת לב ראה שלכם. כמו כן, ריצה מסייעת בבניית עצמות, חיזוק שרירים, ושיפור הכושר הקרדיווסקולרי.
  1. פעילות קטנה אך יעילה – אנחנו אומנם לא תמיד שמים לב לכך, אך גם במהלך היום שלנו יש לנו את האפשרות לבצע פעילות גופנית. לדוגמא, אמרו "שלום ולהתראות" למעליות והתחילו לטפס במדרגות. טיפוס במדרגות באופן יומיומי מגביר את כוח הרגליים ומסייע  בבנייה ובשמירה על בריאות העצמות, השרירים והמפרקים.

מדוע זה חשוב שתמצאו את הזמן לאימון?

ובכן, לפעילות גופנית יש תפקיד משמעותי גם בפן הבריאותי וגם בפן הנפשי. לא רק שאימוני כושר מסייעים לנו לחזק את העצמות, את השרירים ואת המערכת החיסונית שלנו, הם גם משפרים לנו את היכולת לבצע פעילויות יומיומיות. לא פחות חשוב, במהלך האימון המוח שלנו משחרר אנדורפינים שמשפרים לנו את המצב רוח, מעניקים לנו אנרגיה, ומקטינים את הסיכוי שלנו לסבול מדיכאון. אז אתם עובדים שעות רבות? נהדר, אך אל תוותרו על האימון שלכם, בסופו של יום, בריאות לפני הכול.

אולי יעניין אותך גם

עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
מדינה במלחמה: מה צפוי לשוק הדיור בישראל?
חבילת טלוויזיה מומלצת: איך לבחור את החבילה המושלמת לצרכים שלכם
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

אנשים אומרים שמוטיבציה לא מחזיקה הרבה זמן. גם מקלחת לא, לכן אנו ממליצים אותה על בסיס יומי

זיג זיגלר

התנהלות זהירה ומסודרת בחיים מעידה על אריכות ימים, ומדענים מאמינים כי אנשים שמחזירים חפצים למקום ומתנהלים באופן מסודר, מוחם מפריש יותר סרטונין, שמשפיע על איכות השינה ועל התמודדות עם מתחים.

לשמור על בית מסודר

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

המקומות היפים ביותר לקמפינג ברחבי העולם

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>