איך מתחילים לנהל אורח חיים בריא?

מעוניינים להתחיל לנהל אורח חיים בריא ולא ממש יודעים איך לעשות זאת? אז הכנו לכם מדריך קל ופשוט שיסייע לכם לסגל הרגלים חדשים ובריאים יותר. מוכנים לצאת לדרך חדשה? קדימה

(0)

בעשור האחרון המודעות לאורח חיים בריא גדלה באופן משמעותי ואנשים רבים החלו להבין את החשיבות העצומה של הדבר. ועדיין, למרות שאצל רבים קיים הרצון להיפטר מהרגלים מגונים ולסגל לעצמם שגרת חיים בריאה, בפועל? זה לא ממש מתבצע, ואף קיים דיסוננס קיצוני בין הרצון באורח חיים בריא להתנהלות שלהם בהווה. מזדהים? ובכן אתם ממש לא לבד במערכה. אז כדי לסייע לכם ביישום ולא רק בהבנה, הכנו מדריך מפורט שיקל עליכם לעשות את השינויים הנדרשים צעד אחד צעד.

 אז כיצד תתחילו לנהל אורח חיים בריא?

אם תשאלו אותנו, שינויים קיצוניים הקורים בבת אחת לא מביאים את התוצאות הרצויות, ואף עלולים לגרום לתוצאה הפוכה. לכן, כדי להתחיל לנהל אורח חיים בריא צריך קודם כל להתחיל ולעשות שינויים בדברים הקטנים "והקלים" יותר.

 

שתיית מים

רגילים לשתות משקאות מוגזים או ממותקים? מדובר בהרגל מאוד לא בריא. מדוע? מכיוון שבמשקאות ממותקים ומוגזים קיימת כמות גדולה של סוכר, וצריכת יתר של סוכר מעלה את הסיכון למחלות לב, לעייפות, להשמנת יתר, ללחץ דם גבוה ודלקות, לדלקות ורקבון בשיניים, לנזק בעור הפנים, לכאבי פרקים, ולסכרת שהיא אחת המחלות השכיחות והמסוכנות בעולם. אז בשלב הראשון בדרככם לאורח חיים בריא, שימו את המשקאות הממותקים בצד והחלו לסגל לעצמכם כתחליף שתיית מים מרובה (אך ורק מים לא משקאות דיאטטים!).

 

פעילות גופנית

למי שנחרד מהמחשבה של מנוי לחדר כושר, אתם יכולים להירגע, אמרנו שנתחיל בשינויים קלים וכך נעשה. אך ראשית, למה פעילות גופנית היא חשובה? מכיוון שהיא מפחיתה את הסיכון למחלות, מחזקת את העצמות והשרירים (ומקלה עלינו בביצוע הפעילויות היומיומיות!), מסייעת לנו לרדת במשקל או לחילופין לשמור על משקל תקין, עוזרת לפעילות של המוח, ואף גורמת לנו להפריש אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח שלנו ומקטינים את הסיכויים לחוות דיכאון. ובכן, למי שלא מאוד אוהב להתאמן, פעילות גופנית היא לא רק הרמת משקולות או ריצה על הליכון, והנכם יכולים במקום :

– לצאת כל ערב להליכה בפארק.

– להתחיל לרכוב על אופניים (קסדה חובה!)

– להפסיק להשתמש במעלית ולעלות רגלית במדרגות.

– להירשם לחוגים כגון ריקוד, אירובי, פילאטיס וכדומה.

– להתחיל להתאמן בבית (קיימים סרטוני הדרכה נפלאים באינטרנט!).

כך או כך, חשוב שתתחילו "לזוז" ולחזק את הגוף שלכם, ומי יודע, ייתכן ואתם גם תהנו מכך. תנו  צ'אנס.

 

 

שינוי תזונה

כשאומרים לאנשים לשנות את התזונה עבור אורח חיים בריא יותר, הם לרוב אוטומטית חושבים שמרגע זה התפריט שלהם יהיה מורכב ממאכלים "חסרי טעם" ומירקות. ובכן, תנו לנו להפתיע אתכם. האוכל השמן והטעים שאתם אוהבים כל כך גם יכול להיות בתפריט רק במינון נמוך יותר.

כלומר? עליכם להתחיל למצוא את האיזון שבין אוכל בריא לבין פינוקים "אסורים". תתחילו לשלב בתפריט היומי ירקות מבושלים, עוף, ביצים, פירות, ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב נטול שומן או דל שומן, קטניות, מוצרי סויה, אגוזים וזרעים, ומאכלים אשר דלים בסוכרים, נתרן, שומנים רוויים, שומני טראנס וכולסטרול וכן הלאה,  ופעם בשבוע (או יותר, לפי הצורך), הרשו לעצמכם לאכול פיצה, או חתיכת שוקולד.

אל תאסרו על עצמכם לאכול גם דברים שאתם אוהבים, רק הפכו אותם למותרות חד פעמיות, ולא לחלק קבוע מהתפריט היומיומי שלכם.  כמו כן, השתדלו לאכול מסודר ארוחת בוקר, צהריים, וערב. ברגע שתעשו זאת יהיה לכם הרבה יותר פשוט להימנע מנשנושים במהלך היום.

 

 שינוי הרגלים

כולנו בני אדם ולכולנו יש הרגלים שלא מאוד פשוט להיפטר מהם ובמיוחד אם אנחנו לא מוכנים לכך. חלקנו שותים יותר מידי קפה, חלקנו "חוטאים" בעישון ניקוטין, וחלקנו נהנים משתיית אלכוהול בכמות שהיא לא תמיד בריאה לנו. ובכן, אם נגיד לכם שמדובר בהרגלים לא בריאים וודאי ולא נחדש לכם כלום, נכון? יחד עם זאת, אם החלטתם לעשות שינוי ולהתחיל באורח חיים בריא, יגיע הרגע שבו תצטרכו להתמודד עם "השד", ולומר "מספיק". עד אז, תנסו לצעוד לדרך חדשה דרך השינויים הקטנים והבריאים שהצענו לכם. אנו מבטיחים לכם שתרגישו את ההבדל. בהצלחה.

אולי יעניין אותך גם

סדרות בינג': הגיע הזמן לקחת פסק זמן מהחדשות
חזרה לבית ספר בזמן מלחמה: איך להתמודד ולהבטיח שגרה בטוחה לילדים
עתיד ורוד בעיר ירוקה: קרקעות למכירה במתחם צפון בן יהודה המתוכנן למגורים בכפר סבא החל מ- 169 אלף ש"ח
חופש גדול: איך לנצל את חופשת הקיץ באופן מיטבי
דירוג האשראי בישראל בצל המלחמה: איך המצב הביטחוני משפיע על הכלכלה

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עדכונים לפני כולם

הטיפ היומי

שקר יכול לשחרר הורמונים של חרדה המסוכנים ללב, למערכת העיכול ולנשימה. אנשים שמפסיקים לשקר משפרים את מצבם הבריאותי משמעותית תוך עשרה שבועות.

לדבר אמת

התנהלות זהירה ומסודרת בחיים מעידה על אריכות ימים, ומדענים מאמינים כי אנשים שמחזירים חפצים למקום ומתנהלים באופן מסודר, מוחם מפריש יותר סרטונין, שמשפיע על איכות השינה ועל התמודדות עם מתחים.

לשמור על בית מסודר

החולשה הגדולה ביותר שלנו היא הותרנות, הדרך הבטוחה ביותר להצליח היא תמיד להמשיך ולנסות פעם אחת נוספת

תומס אלווס אדיסון

מומלצים לצפייה

היאכטות היקרות ביותר בעולם

קרוזים בעולם: 5 יעדי קרוזים שאתם חייבים להכיר

אתר הנופש הכי מומלץ בכרתים

הצצה לשווקים

כתבות פופולריות

השאירו פרטים >>

השאירו פרטים >>